0

اسنپ دکتر در پاسخ به انتقاد سازمان غذا و دارو: داروی غیر مجاز نمی‌فروشیم

دسته بندی ها : کسب و کارهای اینترنتی 27 مهر 1400 کارشناس سایبرلا 597 بازدید
خرید و فروش دارو در فضای مجازی, داروخانه اینترنتی آنلاین

اسنپ دکتر در پاسخ به انتقاد سازمان غذا و دارو که پلتفرم های واسط فروش آنلاین دارو را ناصر خسروی مجازی خوانده بود، اعلام کرد این پلتفرم‌ها نه تنها داروی غیر مجاز نمی‌فروشند بلکه فرایند خرید دارو را شفاف می‌کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو، محمدرضا شانه‌ساز در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده بود «ناصر خسروی مجازی در حال شکل‌گیری است و برخی از پلتفرم‌های فروش آنلاین بسیار بد عمل کردند و اقلام غیرمجازی مانند داروی سقط جنین را درب خانه به افراد تحویل می‌دهند.»

حالا اسنپ دکتر در پاسخی به سازمان غذا و دارو اعلام کرده است: «در این گزارش، مطالبی بیان شده که شبهه فروش داروهای غیر قانونی توسط اسنپ‌دکتر را به خواننده القا می‌کند، اسنپ‌دکتر ضمن تکذیب صریح این موضوع، عنوان می‌کند که فعالیت اسنپ‌دکتر منطبق با قانون است و هیچ یک از مصادیق مذکور در گزارش قابل انتساب به این شرکت نیست.»

در این تکذیبیه اشاره شده که ناصرخسرو نامیدن سرویس‌های خدمت‌رسانی مانند اسنپ‌دکتر که فرایند خرید دارو را شفاف می‌کنند نه تنها ناعادلانه است بلکه می‌تواند در مسیر آینده نظام سلامت کشور اختلال ایجاد کند.

در ادامه این پاسخ آورده شده است: متاسفانه، با وجود مکاتبات متعدد اسنپ‌دکتر با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در جهت تعامل و حل دغدغه‌های دو طرف، نه تنها فضایی برای گفتگو و تعامل فراهم نشده، بلکه وارد کردن اتهام به پلتفرم‌های تسهیل‌گر خدمات دارویی همچنان ادامه دارد.

این جوابیه در پایان با ابزار امیدواری از تسهیل‌گری مقامات مربوطه در آینده به جای مقاومت دربرابر فناوری، اعلام کرده است که اسنپ‌دکتر این حق را برای خود قائل می‌داند که اقدامات قانونی را در برابر شائبه‌های مطرح‌شده در دستور کار قرار دهد.»

اتاق ایران نیز چند رو پیش در گزارشی نوشته بود سازمان غذاودارو از برخی از این پلتفرم‌ها شکایت قضایی کرده است.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!