0

اطلاعات هویتی تعدادی از مشتریان بانک ملت نشت کرد

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, حریم خصوصی و حمایت از داده 25 اردیبهشت 1400 کارشناس سایبرلا 445 بازدید
نشت اطلاعات, data leakage

نشت اطلاعات مشتریان بانک ملت دوباره خبر ساز شد.

طبق اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی اطلاعات هویتی تعدادی از کاربران بانک ملت برای فروش روی شبکه‌‌ های اجتماعی قرار گرفته است.

خبر نشت اطلاعات مشتریان بانک ملت و فروش آنان روز گذشته ۲۴ اردیبهشت ماه روی خروجی برخی از شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. طبق اطلاعات منتشر شده این داده‌ها از طریق سامانه هویتی این بانک درز کرده است. اطلاعات درز کرده شامل نام و نام خانوادگی و کدملی و شماره تلفن همراه و آدرس آنان است. در شرایط فعلی کانال تلگرامی منتشر کننده این اطلاعات از دسترس خارج شده است.

هنوز بانک ملت به صورت رسمی این خبر را تکذیب یا تایید نکرده؛ اما شنیده می‌شود  تیم‌های امنیتی افتا، پلیس فتا و تیم‌های امنیتی بانک ملت در حال بررسی شرایط و دلیل نشت اطلاعات هستند.

طبق اطلاعات غیر رسمی، به دلیل درز نکردن اطلاعات بانکی و رمز افراد در شرایط فعلی حساب‌های بانکی افراد را خطری تهدید نمی‌کند. اما تا تکمیل نشدن بررسی‌های تیم‌های امنیتی نمی‌توان به صورت دقیق میزان خسارت وارد شده را برآورد کرد.

این چندمین بار است که نشت اطلاعات نام بانک ملت را بر سر زبان‌ها انداخته است، اواخر سال ۹۷ نیز به دلیل خطای انسانی اطلاعات تعدادی از کاربران به‌پرداخت ملت درز کرد. در آن زمان نیز اعلام شد که اطلاعات درز کرده حاوی اطلاعات محرمانه نیست و هیچ آسیبی به حساب‌های بانکی افراد وارد نشده است.

سال ۹۸ نیز خبر نشت اطلاعات ۵ بانک دولتی داد که نام بانک ملت نیز در میان آن بانکها قرار داشت داغ شد هر چند در آن زمان این خبر از سوی این بانک‌ها تکذیب شد؛ اما وزیرارتباطات پس از آن اعلام کرد که اطلاعات این بانک‌ها هک نشده؛ بلکه پیمانکار این بانک‌ها باج خواهی کرده است.

طبق گفته یکی از منابع خبری، بانک ملت در نظر دارد پس از به اتمام رسیدن بررسی تیم‌های امنیتی اقدام به صدور بیانیه‌ای در این خصوص کند و میزان خسارت وارد شده به مشتریان خود را اعلام کند.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − 12 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!