0

۵ شهروند ایرانی متهم به حمله سایبری در آمریکا

دسته بندی ها : جرایم اینترنتی و رایانه ای, هک نفوذ کرک 22 اسفند 1394 مدیر سایبرلا 1304 بازدید
شبکه فاکس نیوز گزارش داده است که کیفرخواست وزارت دادگستری این کشور در ارتباط با حمله سایبری ادعایی به سدی در حومه نیویورک، علیه 5 شهروند ایرانی صادر خواهد شد.
یک روز پس از آنکه یک مقام آمریکایی اعلام کرد واشنگتن ایران را عامل حمله سایبری سال 2013 به سد کوچکی در حومه نیویورک می‌داند و وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد رسما کیفرخواستی علیه ایران صادر کند، شبکه فاکس نیوز گزارش داده است که این کیفرخواست احتمالا علیه تا 5 شهروند ایرانی صادر خواهد شد.
این در حالی است که پیش از این مشخص نبود که قرار است کیفرخواست علیه دولت ایران صادر شود یا افراد مشخصی را هدف قرار می‌دهد.
این شبکه به نقل از یک منبع قضایی نوشته است که انتظار می‌رود کیفرخواست وزارت دادگستری آمریکا طی چند روز آینده اعلام شود. دولت آمریکا مدعی است که این افراد با دولت ایران در ارتباط هستند.
به ادعای واشنگتن، در سال 2013 گروهی از هکرها به سیستم کنترل سد مهار سیلاب «بومن اونیو» نفوذ کرده و آن را مورد بررسی قرار داده‌اند.
آن حمله سایبری نگرانی‌هایی را در مورد آسیب‌پذیری زیرساخت‌های آمریکا در برابر حملات سایبری در این کشور به وجود آورد.
سال گذشته باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا قانونی را امضا کرد که بر اساس آن این کشور می‌تواند علیه کشورهایی که به ادعای واشنگتن دست به حمله سایبری علیه آمریکا زده‌اند، از ابرازهای تنبیهی مانند تحریم استفاده کند.
منبع: عصر ایران
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!