0

حمله سایبری به درگاه های خدمات دولت الکترونیک

مجازات قانونی هک و نفوذ - هکر - سایبرلا
بر اساس ادعای برخی منابع، قسمت گسترده‌ای از اطلاعات درگاه‌های خدمات دولت الکترونیک هک شده است.

به گزارش سایبربان؛ روز گذشته خبر بزرگی در خصوص هک اطلاعات کاربران کافه بازار منتشر شد که واکنش‌های بسیاری را در پی داشت. اما در این حال وب‌سایتی موسوم به سرتفا خبر از نشت قسمت گسترده‌ای اطلاعات دولتی خبر داده که به واسطه نفوذ به بسیاری از وب‌سایت‌های وابسته به دولت رخ‌داده است. در ادامه با جزئیات بیشتر این خبر همراه ما باشید.

طبق آنچه سرتفا اعلام کرده، درگاه‌های خدمات دولت الکترونیک استان‌های کشور، توسط افرادی که مبدأ فعالیت آن‌ها مشخص نیست هک شده است. در این خبر آمده که درگاه‌های استانی خدمات دولت الکترونیک همگی از یک سیستم جامع مدیریت محتوا (CDN) استفاده می‌کردند و به دلیل امنیت پایین این سیستم، اطلاعات کاربران در معرض خطر بزرگی قرار گرفته است.

سرتفا این‌گونه مدعی شده که اطلاعات سرورهای دامنه‌های دولتی مذکور که تحت پشتیبانی زیرساختی وزارت ICT بوده، در بسیاری موارد حذف و یا مورد دست‌کاری قرارگرفته‌اند.
این حمله از نوع SQL Injection بوده و در طی آن هکرها توانستند به اطلاعات این پایگاه‌ها دسترسی پیدا کنند. علاوه بر آن سرتفا اعلام نموده، افرادی که به اطلاعات پایگاه‌های داده دسترسی پیدا کرده‌اند شل کد‌های (Shell Code)  مخصوص سرورهای جاوا که به صورت عمومی می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد را در این وب‌سایت‌ها بارگذاری نموده‌اند.

طی آنچه در این مطلب اعلام شده، در حال حاضر وب‌سایت‌های خدمات دولت الکترونیک استان‌های قزوین، فارس و مازندران به صورت کامل مورد نفوذ هکرها قرار گرفته‌اند و برخی وب‌سایت‌های دیگر مانند اصفهان، سمنان، کرمانشاه و چند استان دیگر به‌طور کامل از دسترس خارج شده و نمی‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

در ادامه سرتفا اعلام نموده که اطلاعات لو رفته در این وب‌سایت‌ها شامل اطلاعاتی که شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل و رمز عبور کاربران این درگاه‌ها است ولی هنوز انگیزه کامل هکرها از هک این وب‌سایت‌ها مشخص نیست.
البته مشخص نیست که مراتب و اطلاعات بیشتر توسط این وب‌سایت در اختیار وزارت ارتباطات قرار گرفته یا نه و هنوز وزارت ارتباطات نیز در این رابط واکنشی نشان نداده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 + 15 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!