0

google play protect و تاثیری که در امنیت اندروید دارد

هک گوشی موبایل اندروید, امنیت اندروید
اندروید یک سیستم عامل متن باز است و این بدان معناست که انعطاف‌پذیری زیادی دارد. ولی متأسفانه همین انعطاف‌پذیری بالا گاهی خطرات امنیتی مختلفی برایش می‌آفرینند.
به گزارش سایبربان؛ گوگل به خطرات امنیتی موجود در بستر سایبر واقف بوده و به همین خاطر، سیستمی به نام Play Protect طراحی کرده که می‌تواند به خوبی امنیت اندروید را تأمین کند. گوگل پلی پروتکت یا Google Play Protect نماینده تمام قد فلسفه امنیت اندروید تحت یک نام واحد است؛ سیستمی چندبخشی که هم در نقش اسکنر بدافزار، هم برای تأمین امنیت وب و هم در نقش ردیاب گوشی ظاهر می‌شود و از این طریق امنیت سیستم عامل را تأمین می‌نماید.

اگر می‌خواهید درباره نحوه کار google play protect بیشتر بدانید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چطور به اطلاعات play protect دسترسی پیدا کنیم؟

اگر کنجکاوید بدانید که google play protect در دیوایس شما چه می‌کند، خیلی راحت می‌توانید به این موضوع پی ببرید. برای شروع کافیست اپلیکیشن گوگل پلی را اجرا کنید.

حالا منوی کشویی را بیرون کشیده و به قسمت My Apps & Games وارد شوید. بالاترین گزینه در این صفحه خلاصه آمار و وضعیت play protect را به شما نشان می‌دهد. روی آن کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری نمایان شوند.

صفحه play protect آخرین اپلیکیشن‌های اسکن شده را به شما نمایش می‌دهد تا اگر مورد مشکوکی یافته شد، شما را از این موضوع آگاه کرده و امکان پاک کردن این اپلیکیشن‌ها را به شما بدهد.

google play protect در نقش یک آنتی‌ویروس قدرتمند و رایگان

اصلی‌ترین دلیل وجود play protect در اندروید، محافظت از شما در برابر بدافزارهاست. این سرویس پیشرفته از یادگیری ماشینی بهره می‌برد تا بتواند هر روز قریب به 50 میلیارد اپلیکیشن (چه داخل و چه خارج پلی‌استور) را برایتان اسکن کند.

google play protect به طور پیش‌فرض تمام اپ‌هایی که وارد فروشگاه گوگل پلی می‌شوند را اسکن می‌کند تا از سالم بودن‌شان اطمینان حاصل کند. اگر مشکلی یافت شد، اپلیکیشن ناسالم در فروشگاه پذیرفته نشده یا به سرعت توسط گوگل پاک می‌شود، درست مثل همین اتفاقی که اخیرا برای اپلیکیشن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی افتاد.

اما نقش google play protect فراتر از یک اسکن معمولیست. سرویس امنیتی گوگل حتی اپ‌هایی که خارج از محیط پلی‌استور نصب شده‌اند را هم اسکن می‌کند و اگر به مورد مشکوکی برخورد، شما را از این موضوع آگاه می‌نماید.

با این وجود مثل تمام محصولات نرم‌افزاری، play protect هم عاری از عیب و ایراد نیست و گاها بعضی اپلیکیشن‌های مضر از چشم آن پنهان ‌می‌مانند. بنابراین توجه داشته باشید که نباید صد در صد تکیه‌تان روی محصولات این چنینی باشد و خودتان هم باید هنگام نصب اپلیکیشن‌ها به قدر کافی حواس جمع باشید.

قابلیت Find My Phone پلی پروتکت؛ حافظ گوشی‌های سرقتی یا گم‌شده

اگر روزی به طور ناگهانی متوجه شدید که گوشی‌تان گم شده، خوشبختانه play protect می‌تواند از طریق ویژگی Find My Phone دیوایس گم‌شده را برایتان ردیابی کند. تفاوتی هم ندارد که گوشی گم‌ شده یا به سرقت رفته، با این ویژگی می‌توانید محل فعلی (یا آخرین محل شناسایی شده) گوشی‌تان را پیدا کنید.

اما اگر متوجه شدید که گوشی خیلی با شما فاصله دارد یا به طور کامل از دستتان رفته، با Find My Phone می‌توانید آن را از راه دور قفل کرده یا اطلاعاتش را به طور کامل فرمت کنید. در این صورت حداقل مطمئنید که اطلاعات شخصی شما به دست دزد محترم نمی‌افتد.

تأمین امنیت کاربر هنگام مرور وب

جالب است بدانید که play protect همیشه با مرورگر کروم هم در تعامل است تا شما را از آسیب بدافزارهای اینترنتی مصون نگه دارد. بدین شکل که اگر کد مخربی را در یک وبسایت بیابد، شما بلافاصله از این موضوع آگاه شده و به صفحه امن باز می‌گردید.

این خصوصیت در نسخه دسکتاپ مرورگر کروم هم وجود دارد. اگر مرورگر کوچک‌ترین نشانه‌ای از فعالیت مشکوک به چشمش بخورد، آن را به سرعت مسدود خواهد کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 − یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!