0

تکنولوژی prop tech چیست؟

تکنولوژی های پیشرفته مثل هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، رباتیک و اپلیکیشن های ارتباط با مشتریان در حال آماده سازی شهرهای عظیم و املاک و مستغلات برای هوشمند سازی و کمک به حل و فصل چالش های آن در آینده، هستند.

پیش بینی می شود تا سال 2050 حدود 68 درصد از کل جمعیت دنیا در حوزه های شهری زندگی خواهند کرد که نشان از افزایش 2.5 میلیارد نفری و رشد بیش از 50 درصدی جمعیت دارد.

تکنولوژی های پیشرفته مثل هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، رباتیک و اپلیکیشن های ارتباط با مشتریان در حال آماده سازی شهرهای عظیم و املاک و مستغلات برای هوشمند سازی و کمک به حل و فصل چالش های آن در آینده، هستند.
شهر هوشمند فردا بسیار نزدیک تر از آن است که تصورش را می کنید. هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء و سایر تکنولوژی های پیشرفته این شهرهای عظیم را با یک شبکه یکپارچه با edge computing و فن آوری های موبایلی تعریف می کند. از محاسبه سریع ترین وسیله نقلیه یا راه برای رسیدن به محیط کار گرفته تا تهیه چای یا قهوه صبحانه، امنیت منزل یا بررسی سطح سلامتی، همه و همه با تکنولوژی های پیشرفته جلو خواهند رفت. این تکنولوژی ها همچنین روی برنامه ریزی شهری و ساخت و ساز مدیریت مستغلات و معماری و … اثر می گذارند.
اینجاست که prop tech در این تجارت B2B و اپلیکیشن های صنعتی تکنولوژی املاک پدید می آید تا فرصتی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان متعدد این حوزه باشد. از آنجا که املاک و مستغلات بزرگترین کلاس دارایی در جهان است، تعجبی ندارد که شرکت های مطرحی در کشورهای پیشرفته شروع به سرمایه گذاری و جلب سرمایه برای حضور موثر در PROP TECH نمایند.
پیش بینی می شود سرمایه گذاری IOT و یکپارچه سازی در طراحی و ساخت خانه های شهری هوشمند در مجموع حدود 5 تریلیون دلار بین سال های 2016 تا 2019 هزینه بردارد.

PROP TECH چیست؟

بنا بر تعریف جیمز دیرسلی، PROP TECH فن آوری در حوزه املاک است که در واقع بخش کوچکی از انقلاب دیجیتال در صنعت املاک و مستغلات، هم مشتریان و هم دیدگاه آنها و جریانات و تراکنش های ساختمانی و شهری را در بر می گیرد.  به این معنی که صحبت درباره جنبه تجاری صنعت املاک و همین طور بخش ساخت و ساز و حتی ساختمان ها و شهرهای آینده است.
به طور کلی PROP TECH یک واژه کلی در تعریف استارت آپ ها یا مدل های کسب و کار در حوزه املاک است که محصولات خلاقانه و فناورانه ارائه می کند و بحث فناوری در حوزه املاک، شامل تمام شرکت ها و کسب و کارهایی می شود که تلاش می کنند با کمک فن آوری و تعریف الگوی جدید مصرف، کمک به بهبود شرایط صنعت املاک نمایند.

انواع استارت آپ های حوزه PROP TECH

در حوزه استفاده از هوش مصنوعی : room.ai
در حوزه اطلاعات و راهنمایی : smart service connect
در حوزه بازدید هوشمند از ملک : front door
در حوزه تکنولوژی بلاک چین : ubitquity
در حوزه واقعیت مجازی : matter port

اما به طور کلی استارت آپ های prop tech در دو دسته بندی می گنجد:

1 . استارت آپ هایی که به فعالان حرفه ای بخش املاک خدماتی می دهند مثل ابزارهایی که خدمات و بهره وری را افزایش می دهد.
2 . استارت آپ هایی که هدف آنها جایگزین کردن فعالان حرفه ای بخش املاک است.
ایران هشدار

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 + 16 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!