0

رئیس سازمان نصر تهران: منتظر گشایشی در برخورد با پلتفرم‌های فیلتر شده هستیم

حقوق اینترنت, حقوق فضای مجازی, سایبرلا

رئیس سازمان نصر تهران از وقوع گشایش هایی در اینترنت کشور در یکی دو ماه آینده خبر می‌دهد و البته می‌افزاید که این گشایش ها دقیقا آن مواردی نیست که نصر می‌خواهد اما سیگنال مثبتی به این بازار خواهد بود.

حسین اسلامی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران در یکی از جنجالی‌ترین دوره‌های این سازمان ریاست آن را بر عهده داشت. حال در شرایطی که کمتر از شش ماه به پایان این دوره باقی مانده،‌ اسلامی در مقابل دوربین از ایجاد گشایش‌هایی در اینترنت کشور طی ماه‌های آینده می‌گوید که دقیقا معلوم نیست چه خواهد بود. هر چند او هنوز در رابطه با محدودیت‌های اینترنت تاکید می‌کند مرجع واحدی برای پیگیری این مسائل در کشور وجود ندارد.

اسلامی در رابطه با محدودیت های اینترنتی می‌گوید: پیگیر موضوع محدودیت ها هستیم و یک سری گشایش های در یکی دو ماه پیش رو اتفاق خواهد افتاد. چیزی نیست که ما می‌خواهیم اما سیگنال مثبت است. اعتقادی به این شیوه‌ای که دوستان راجع به محدودیت و اختلال دارند نداریم و حتی به نفع حاکمیت می‌دانیم که در مورد پلتفرم‌ها با روی گشوده‌تر برخورد کند.

او ادامه می‌دهد: ما هنوز هم طرف مقابل خودمان را در این موضوع نشناختیم.

اسلامی می‌گوید:‌ مشکل در این مورد این بود که نمی‌دانستیم مخاطب کیست. وزارت ارتباطات می‌گفت در این زمینه‌ها نظر ندارم، می‌گفتیم به عنوان حامی ما اقدام کنید می‌دیدیم ایشان [وزیر ارتباطات] نظراتی دارند که با نظرات ما یکسان نیست. وقتی رفتیم سراغ رئیس جمهور نامه ما را به دکتر زارع‌پور ارجاع ندادند و به جای آن به وزارت اطلاعات و کشور ارجاع دادند زیرا موضوع امنیتی تلقی شده بود. پیگیری موارد این چنینی در نهادهای امنیتی کار بسیار سختی است. ما با تمام نهادهای امنیتی و نظارتی نشست داشتیم و یکی از صریح‌ترین‌ها بودیم. شاید تنها تشکلی که بیانیه و توییتش سر جایش است نصر باشد. افرادی خیلی تندتر از ما توییت زدند اما بعد از یک هفته کلا محو شدند و صدایی از آنها نمی‌شنویم.

رئیس نصر تهران همچنین می‌گوید: در صنف ما یک نفر نیستیم. افراد با نگاه‌های مختلف کنار هم جمع شده‌اند. معدل گرفتن از این نگاه‌ها سخت است زیرا هر کاری می‌کنید افرادی مخالف هستند. ما سعی کردیم معدل هیات مدیره را رعایت کنیم. حتی افرادی به حرکات تندتر، مثل فعالیت‌های خیابانی رای می‌دادند، برخی نیز می‌گفتند اصلا نباید وارد این فضاها شویم اما در مورد همه چیز رای‌گیری می‌شده.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 + ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!