0

چگونه گرفتار کلاهبرداران سایبری نشویم

دسته بندی ها : فضای مجازی 20 شهریور 1394 مدیر سایبرلا 1088 بازدید
رئیس پلیس فتا البرز هشدارهایی را در خصوص اینکه شهروندان در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوند،  هشدار داد. سرهنگ «یزدان نیکنام » در این باره گفت : فضای اینترنت فضای مناسبی برای جرائم کلاهبرداری است و سوء استفاده کنندگان از این فضا تلاش می‌کنند با دستیابی به اطلاعات شخصی دیگران از قربانیان خود اخاذی کرده و از طریق سرقت اطلاعات حساب بانکی آن‌ها اقدام به تخلیه حساب آنها کنند.

سرهنگ نیکنام افزود : کلاهبرداران اغلب به وسیله حملات فیشینگ در ایمیل‌ها یا شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌های مخرب دست به این کار می‌زنند.
وی ادامه داد: جلوگیری از ورود کلاهبرداران به حریم‌خصوصی افراد و ثبت اطلاعات شخصی کا‌ر دشواری نیست بلکه با داشتن اطلاعات در زمینه فضای مجازی و رعایت موارد امنیتی  به ‌راحتی می‌توان از دام کلاهبرداران در امان ماند. اما باید مراقب باشید چون آن‌ها با ترفندهای مختلف سعی می‌کنند تا شما را با ارسال یک پیام جعلی وسوسه کرده و به دام اندازند.

وی گفت: علاوه بر ایمیل‌ها، امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی در بین کاربران یکی از بهترین راه‌های ورود به حریم خصوصی و کلاهبرداری سایبری به دام انداختن کاربران در این شبکه‌هاست،  زیرا با دسترسی به اطلاعات حساب کاربران در شبکه‌های اجتماعی نه تنها می‌توان به اطلاعات حساب آن‌ها دست پیدا کرد بلکه به‌ راحتی می‌توان خصوصی‌ترین اطلاعات افراد را نیز در اختیار داشت.

سرهنگ نیکنام در پایان افزود: یکی از شایع‌ترین روش‌های کلاهبرداران اینترنتی ارسال پیام به ایمیل و یا حساب شبکه اجتماعی با عنوان “شما برنده قرعه کشی شدید”، “درخواست کمک” و… است. بنابراین  باید کاملا مراقب ایمیل‌های افراد ناشناس بوده و در مواجه شدن با آن‌ها هرگز بر روی لینک ارسالی آن‌ها کلیک نکنید، فایل پیوستی پیام آن‌ها را باز و یا دانلود نکنید، همیشه آدرس پست الکترونیک شخص پیغام دهنده را چک کنید و فقط به نام فرستنده آن بسنده نکنید.

منبع:پلیس فتا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!