0

کینه شخصی انگیزه هک اکانت شبکه اجتماعی

دسته بندی ها : هتک حیثیت, هک نفوذ کرک 28 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 984 بازدید

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: شخص‌ ناشناسی‌ که اقدام به هک اکانت شبکه اجتماعی کرده بود و باعث هتک حیثیت برای شاکی شده بود توسط این پلیس شناسایی و تحویل مقامات قضایی گردید.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ حسنوند در این‌باره گفت: رعایت نکات امنیتی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی یک اصل مهم بوده و همواره باید به آن توجه داشت زیرا سهل انگاری در این زمینه می‌تواند مشکل ساز شود.

وی افزود: چندی پیش شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و بیان داشت که چند وقتی است متوجه شده‌ام اکانت شبکه اجتماعی بنده توسط شخصی هک شده و عکس‌های شخصی و خصوصی‌ موجود در پروفایلم در فضای مجازی  منتشر گردیده است .

رئیس پلیس فتا استان خوزستان ادامه داد‌: با توجه به حساسیت موضوع و پس از انجام اقدامات فنی توسط افسران این پلیس شخصی که اقدام به انجام این کار کرده بود طی یک عملیات فنی شناسایی و طی مکاتبات صورت گرفته با مقامات قضایی به این پلیس احضار گردید.

این مقام انتظامی بیان کرد‌: در بازجویی‌های صورت گرفته متهم به بزه انتصابی معترف شد و انگیزه خود را از این کار لجبازی و داشتن کینه شخصی نسبت به شاکی عنوان کرد.

سرهنگ حسنوند گفت:‌ با ورود امن به شبکه‌های اجتماعی از این‌گونه سوء‌استفاده‌ها پیشگیری کنید و باید توجه کرد که فضای مجازی به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و قرار دادن اطلاعات شخصی و محرمانه در این فضا کار درستی نیست، لذا شهروندان توجه داشته باشند که هرگونه اطلاعات شخصی‌ از قبیل عکس‌های شخصی، فیلم، اطلاعات محرمانه و … به هیچ وجه در فضای مجازی و ابری ذخیره نکنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!