0

کپی برداری از 7200 کارت بانکی توسط دستگاه اسکیمر

دستگاه پوز POS, کارتخوان بانکی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از شناسایی و دستگیری یک باند کلاهبرداری خبر داد که ضمن کپی برداری از 7200 کارت بانکی توسط دستگاه اسکیمر، اقدام به برداشت غیر مجاز از کارت بانکی شهروندان می کردند .

سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در تشریح این خبر گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی آن‌ها مبالغی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که شاکیان با مراجعه به یکی از پمپ بنزین‌های سطح شهرستان ارومیه جهت پرداخت وجه، کارت بانکی خود را در اختیار متصدی جایگاه قرار داده‌اند که وی نیز با سوء استفاده از اعتماد آنان اقدام به کپی‌برداری از کارت‌ها کرده است.

این مقام انتظامی افزود: با دستگیری فرد مورد نظر مشخص شد که تعداد چهار نفر دیگر نیز با وی همکاری داشته‌اند که با اقدامات پلیسی همدستان وی در استان‌های دیگر کشور شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ نصرتی گفت: در کلاهبرداری صورت گرفته حدود 7200 کارت بانکی توسط دستگاه اسکیمر کپی و مبلغی در حدود چهار میلیارد ریال بصورت غیر مجاز از حساب شهروندان برداشت شده بود که با تلاش‌های کارشناسان این پلیس از برداشت‌های بعدی جلوگیری به عمل آورده شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اکثر مشکلات در این خصوص ناشی از افشای رمز توسط صاحبان کارت‌های بانکی می‌باشد، گفت: در هنگام خرید، عملیات پرداخت باید توسط خود مشتریان صورت گرفته و فروشندگان موظفند دستگاه کارت‌خوان را در اختیار و دید مشتریان قرار دهند.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکواییه کپی کردن کارت بانکی توسط اسکیمر (Skimmer)

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!