0

کمپین جنگ سایبری آمریکا علیه داعش

دسته بندی ها : جنگ سایبری, فضای سایبر 8 اسفند 1394 مدیر سایبرلا 889 بازدید

ارتش آمریکا جنگ سایبری علیه داعش را با هدف تضعیف قابلیت این گروه در عرصه ارتباطات و تبلیغات سیاسی آنلاین آغاز کرده است.

مقام‌های ناشناس در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکید کردند که فرماندهی سایبری آمریکا که از ۲۰۱۰ عملیاتی شد، در حال آزمایش شماری از عملیات‌ها با هدف مختل کردن فعالیت‌های آنلاین شبه‌نظامیان تروریست داعش است.

به گزارش ایسنا، به گفته مقام‌ها، این حملات شامل تلاش‌هایی برای پیشگیری از اقدامات این گروه از گسترش تبلیغات سیاسی، عضوگیری از طریق رسانه‌های اجتماعی و انجام تراکنش‌های مالی و لجستیکی می‌شود.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه گذشته در کمیته فرعی تخصیص مجلس نمایندگان آمریکا گفت که چنین عملیات‌هایی در جریان است اما وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد. بیشتر این کمپین محرمانه است. این اقدامات ماه‌ها پس از فشارهای کارتر انجام می‌شود.

وی تاکید داشت که فرماندهان حملات داعش در فضای مجازی را سرکوب کنند.

به گفته مقام‌ها، رئیس پنتاگون از رشد فعالیت‌های سایبری داعش و همزمان با آن تمرکز بر چین و روسیه به جای ایجاد نیرویی برای مقابله با حضور شبه‌نظامیان در فضای آنلاین ناامید شده است. کارتر در این کمیته دفاعی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: چرا آنها باید قادر به برقراری ارتباط باشند؟ چرا آنها باید بتوانند از اینترنت استفاده کنند؟ اینترنت نباید برای اینگونه موارد استفاده شود.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تعداد نیروهای سایبری خود را افزایش داده و تا سال ۲۰۱۸ قرار است ۱۳۳ تیم ایجاد کند و ۲۷ تیم آن برای مبارزه سایبری است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!