0

دستگیری کلاهبردار فضای مجازی در هرمزگان

سرپرست پلیس فتای هرمزگان از شناسایی و دستگیری فردی که از طریق فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ علی اصغر افتخاری گفت‌: ماموران پلیس فتا در پی رصد فضای مجازی به فردی ناشناس مشکوک می‌شوند که از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با ایجاد پروفایل در آن با نام مستعار و اعلام شماره تلفن برای رابطه در دیگر شبکه اجتماعی‌، بعضا افرادی را ترغیب به رابطه غیر متعارف می‌کرد که طی بررسی‌های فنی انجام شده مشخص شد متهم از این طریق با تعیین شرایط برای درخواست دوستی اقدام به کلاهبرداری می‌کند.

وی افزود: طی اقدامات فنی و اطلاعاتی دقیق مشخص شد شماره تلفن مورد نظر در محدوده شهرستان میناب می‌باشد به همین دلیل موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ افتخاری با بیان اینکه مخفیگاه متهم با یک‌سری شگردهای پلیسی شناسایی شد، اذعان کرد: پس از هماهنگی و کسب دستور قضایی متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر، که در ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شد، ولی وقتی با بازجویی فنی و دلایل و مستندات کافی روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف کرد.

این مسئول انتظامی در ادامه با اشاره به اینکه متهم با قصد کلاهبرداری و با نام مستعار صفحه پروفایلی را در یک شبکه اجتماعی ایجاد کرده بود، اظهار کرد: وی با شگردهای خاص، طعمه‌های خود را به صفحه شخصی شبکه اجتماعی کشانده و با ترغیب به برقراری رابطه غیراخلاقی اقدام به دریافت شارژ با مبالغ مختلف می‌کرد‌، که پس از دریافت رمز شارژها، افراد فریب خورده را مسدود می‌نمود که از این طریق موفق شده بود بیش از سی میلیون ریال شارژ را کلاهبرداری کند.

سرهنگ افتخاری در پایان خاطر نشان کرد: برابر ماده 14 فصل چهارم قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای‌، مخابراتی یا حامل‌های داده، محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!