0

کلاهبرداری پیامکی تحت عنوان ثبت نام یارانه بنزین

دسته بندی ها : کلاهبرداری پیامکی 19 آذر 1398 مدیر سایبرلا 422 بازدید

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در خصوص پیامکی که توسط افراد سود جو با مضمون “ثبت نام یارانه بنزین”، برای شهروندان ارسال می‌شود، هشدار داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی محمدپور رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در تشریح این خبر گفت: از جمله جرایم اینترنتی که امروزه رو به گسترش بوده و به تازگی طی چند روز گذشته از هموطنان عزیزمان کلاهبرداری شده است، کلاهبرداری در پوشش ثبت نام یارانه بنزین است.

وی ادامه داد: در این روش مجرمان از طریق تماس تلفنی یا پیامک عنوان می‌کنند که جهت ثبت نام و دریافت یارانه بنزین به سایت‌ معرفی شده به آدرس ” www.refahi.ml ” مراجعه کرده و اطلاعات کامل خود را وارد کنید در حالی که سایت معرفی شده یک سایت جعلی و فیشینگ بوده و تمامی اطلاعات مالی کاربران را از این طریق به سرقت می‌برند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: از پاسخ به این گونه پیامک‌ها و تماس‌ها خودداری کنید، به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و بانکی خود را در این سایت‌ها وارد نکنید؛ توجه داشته باشید که آدرس درگاه بانکی بایستی با https آغاز شده باشد و حتما shaparak.ir باشد و تصویر امنیتی موجود در صفحات درگاه بانکی و محل اعداد صفحه کلید امن بایستی با هر بار ورود به صفحه تغییر کند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: کاربران گرامی حتی الامکان نسبت به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند و اخبار مربوط به یارانه‌‌ی بنزین را صرفا از طریق مراجع و سازمان‌های معتبر پیگیری کنند. همچنین اگر افرادی هستند که در این سایت‌ها ثبت نام نموده‌اند و موجودی حساب کارت بانکی‌شان کم بوده یا مبالغ پایین از حسابشان برداشت شده است، حتما به پلیس فتا مراجعه و نسبت به تغییر رمز دوم خود نیز اقدام نمایند زیرا این امکان وجود دارد مجرمین از اطلاعات کارت بانکی مال باختگان برای مقاصد سوء بعدی خود استفاده  کنند.

سرهنگ محمدپور در خصوص استفاده کاربران از فیلترشکن بر روی سیستم یا گوشی تلفن همراه خود افزود: با توجه به اینکه سایت جعلی یارانه بنزین مسدود شده است هنوز مال باختگانی در این خصوص به این پلیس مراجعه می‌کنند که این امر به دلیل استفاده از فیلترشکن‌ها توسط کاربران می‌باشد لذا از شهروندان عزیز تقاضا داریم به هیچ عنوان از نرم افزارهای فیلترشکن بر روی سیستم یا گوشی تلفن همراه‌شان استفاده نکنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه + 18 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!