0

کلاهبرداری با انتشار آگهی در سایت های معتبر تبلیغاتی

دسته بندی ها : تبلیغات و بازاریابی دیجیتال 30 آذر 1395 مدیر سایبرلا 408 بازدید

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان از کلاهبرداری در پوشش سایت های معتبر تبلیغاتی خبر داد .

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ”ایرج محمدخانی” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: در پی گزارشات واصله از پلیس فتا استان های دیگر و تماس شهروندان اقصی نقاط کشور با این پلیس مبنی بر کلاهبرداری از طریق سایت های معتبر تبلیغاتی در فضای مجازی با درج آگهی فروش پرندگان و سایر حیوانات خانگی با قیمت نازلتر از بازار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان افزود : با پی جویی های فنی و پلیسی ، کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند : فرد کلاهبردار را که سابقه کیفری داشته و بدلیل تعدد پرونده قضایی منجر به صدور قرار نهایی برای وی شده بود ، شناسایی ، با هماهنگی مقام قضایی او را در مخفیگاهش، دستگیر کنند.

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت : در بازرسی از مخفیگاه متهم 43 عدد سیم کارت و 15 عدد کارت بانکی کشف و ضبط گردید که با توجه به ادله دیجیتال کشف شده ، متهم به صراحت به بزه انتسابی و اینکه با درج آگهی فروش پرندگان و سایر حیوانات خانگی با قیمت نازلتر از بازار در سایت های تبلیغاتی معتبر ، اعتماد کاربران را جلب کرده و با فریب 40 نفر از آنان حدود 300 میلیون ریال کلاهبرداری کرده ، اعتراف نمود .

رئیس پلیس فتا استان گیلان با بیان اینکه پس از معرفی متهم به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و زندانی شدن وی، با رصد های انجام شده مشخص گردید همچنان کلاهبرداری با شیوه و شگرد متهم دستگیر شده از طریق سایت های معتبر تبلیغاتی در حال انجام  است ادامه داد: با تحقیقات از زندانی ، معلوم شد یکی از بستگان وی که جوانی 25 ساله اهل و ساکن رشت می باشد با سیم کارت  و کارت بانکی که بنظر می رسید متعلق به شخص دیگری باشد مبادرت به کلاهبرداری از کاربران می نماید.

وی با اشاره اینکه با هماهنگی مقام قضایی متهم  دستگیر و چندین فقره سیم کارت و کارت بانکی از مخفیگاهش کشف و ضبط شد افزود: برابر اقرار متهم  مالک سیم کارت و کارت بانکی مردی 25 ساله اهل و ساکن رشت و در حال گذراندن دوره محکومیت خود در زندان عمومی شهرستان رشت می باشد  که در بازجویی های انجام شده ، نامبرده اقرار و اعتراف نمود در ازای دریافت وجه نقد چندین فقره سیم کارت و کارت بانکی خود را در اختیار مجرم ،  قرار داده است .

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اینکه پرونده متهمان دستگیر شده در این پلیس مفتوح به رسیدگی می باشد به هموطنان توصیه کرد: پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت، از صحت کالا و خدمات ارائه شده اینترنتی به صورت حضوری اطمینان حاصل کنند و قبل از تحویل کالای فروخته شده خود از طریق درج آگهی فروش در سایت های معتبر، مجاز و مطمئن در ازای چک های رمز دار بانکی با مراجعه به بانک مربوطه از اصالت آن اطمینان حاصل کنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند .

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 − یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!