0

کلاهبرداری های در فضای مجازی این بار در حوزه دارو و درمان

در بعضی موارد با بیان این که قیمت محصول آن ها در مقایسه با دیگر کالاها و شیوه های پزشکی بسیار پایین تر است، فرد را راضی به خرید می کنند و در برخی موارد با اشاره به نتایج درمانی معجزه آسا و شگفت انگیز محصول، خریدار را فریب می دهند.

ایران هشدار: کلاهبرداری حوزه دارو و درمان هنگامی اتفاق می افتد که شما یک ایمیل یا سایر موارد تبلیغی را در مورد یک قرص، دارو یا سایر وسایل درمانی با نتایج شگفت انگیز مشاهده می کنید.

این تقلب و کلاهبرداری شامل محصولات و خدماتی است که از دید مردم مجاز به نظر می رسند و می توانند جایگزین روش های درمانی و طبی باشند. کلاهبرداران، قربانیان خود را با شیوه های مختلف متقاعد به خرید محصول و یا خدمات خود می کنند. در بعضی موارد با بیان این که قیمت محصول آن ها در مقایسه با دیگر کالاها و شیوه های پزشکی بسیار پایین تر است، فرد را راضی به خرید می کنند و در برخی موارد با اشاره به نتایج درمانی معجزه آسا و شگفت انگیز محصول، خریدار را فریب می دهند. محصولاتی را که سودجویان برای فروش تبلیغ می کنند دامنه گسترده ای از داروی درمان جوش صورت، ریزش مو، درد مفاصل، داروهای لاغری و کاهش وزن گرفته تا مریضی های صعب العلاج مانند ایدز و سرطان را فرا می گیرند.

نوع دیگر از کلاهبرداری های درمانی مربوط به داروخانه های آنلاین جعلی است که به ارائه برخی داروهای بدون نسخه می پردازند. داروهایی که اکثراً تقلبی و یا تاریخ گذشته هستند، داروهایی که فرد پس از مصرف آن ها نه تنها بیماری اش بهبود پیدا نکرده، بلکه با عوارض و مشکلات جدید روبرو شده است و همچنین بیماری قبلی او نیز تشدید پیدا کرده است. در این گونه موارد باز پس گیری پول و پیدا کردن فروشنده ای که شما آن را از طریق اینترنت پیدا کرده اید و اطلاعات کاملی از آن در دست ندارید، کار بسیار سختی خواهد بود.

خرید آنلاین محصولات و خدمات پزشکی و درمانی از افراد شیاد و کلاهبردار، علاوه بر این که باعث می شود محصولات و خدمات بی کیفیت، تقلبی و بلا استفاده دریافت کنید. شما را با این خطر مواجه می سازد که هنگام پرداخت آنلاین در سایت این افراد، ممکن است اطلاعات هویتی و کارت بانکی شما مورد سوءاستفاده قرار بگیرد و از حساب شما برداشت غیر قانونی صورت بگیرد.

خسارات ناشی از کلاهبرداری های حوزه دارو و درمان می تواند بسیار شدید و در بعضی موارد جبران ناپذیر باشد. بنابراین بسیار مهم است که در خرید دارو و موارد مرتبط با سلامتی و پزشکی بسیار دقت کنیم. برای مثال دارویی را که پزشک برای شما تجویز کرده است اگر از داروخانه های معتبر تهیه کنید، نحوه و میزان استفاده از دارو به طور کامل برای شما شرح داده می شود، ولی در شرایط دیگر شما هیچ گونه اطلاعی از نحوه صحیح استفاده از دارو به دست نمی آورید.

ترفندهای کلاهبرداران حوزه دارو و درمان برای فروش محصولات و خدمات :

•    وعده درمان های معجزه آسا و نتایج سریع، بدون این که اجازه دهند مشتری محصول را تست و آزمایش کند.

•    پیشنهاد تامین داروهای خاص و کمیاب بدون ارائه نسخه.

•    از بیان تجربیات دیگر افراد راضی برای متقاعد کردن مشتریان استفاده می کنند، در صورتی که مشخص نیست تجربیات این افراد به چه میزان حقیقی است.

•    این گونه تبلیغ می کنند که در صورت عدم رضایت پول شما بازگردانده می شود، اما اگر شما بخواهید پولتان را پس بگیرید، بهانه های زیادی خواهند آورد و در نهایت ناپدید خواهند شد.

•    بیان می کنند که این دارو و محصول توسط پزشک یا موسسه علمی تایید شده است. اما اگر شما تحقیقات بیشتری انجام دهید، متوجه خواهید شد که این افراد به هیچ نهاد شناخته شده و علمی وابسته نیستند و در هیچ مجله علمی شناخته شده ای اسمی از آن ها برده نشده است.

چگونه خود را در برابر کلاهبرداری های حوزه دارو و دمان محافظت نمایید؟

هزاران نوع از محصولات دارویی و بهداشتی تقلبی و بی کیفیت برای فروش از طریق تبلیغات اینترنتی، پیامکی، ماهواره ای و … وجود دارد. مهم ترین عامل و بهترین توصیه برای این که گرفتار افراد سود جو وکلاهبردار نشویم این است که در موقع خرید این گونه محصولات بسیار دقت کنیم و با احتیاط عمل نماییم.
از توصیه های دیگر این است، افرادی که در حال مدیریت کردن بیماری خود و یا یکی از نزدیکان خود هستند، هرگز بدون مشورت با پزشک، داروی تجویز شده از سوی او را متوقف نکنند و همچنین داروی دیگری را نیز جایگزین ننمایند.
متاسفانه خانواده هایی که گرفتار بیمارهایی لاعلاج و سخت هستند با این تصورکه در راه های درمانی و داروهای تبلیغاتی خارج از سیستم پزشکی و درمانی حتی درصد کمی شانس مداوا وجود داشته باشد با صرف هزینه های بالا، پول خود را تقدیم سود جویان و کلاهبرداران می کنند.
در کنار وظایف نهادهای نظارتی و سازمان های بهداشتی بر فروش و توزیع این محصولات و همچنین نقش رسانه های تصویری و نوشتاری در عدم تبلیغ این محصولات، مهم ترین عامل دقت خود مردم در هنگام خرید است که گرفتار دام این افراد سودجو و کلاهبردار نشوند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 + بیست =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!