0

کلاهبرداری نیجریه ای چیست ؟

دسته بندی ها : دانش نامه فنی - حقوقی, کلاهبرداری اینترنتی 20 شهریور 1396 مدیر سایبرلا 556 بازدید

کلاهبرداری نیجریه ای یکی از رایج ترین شیوه های کلاهبرداری های اینترنتی است. کلاهبرداری نیجریه ای است با کسب رتبه نخست فریب اینترنتی، همچنان پرطرفدارترین شیوه کلاهبرداری است.

در این حقه به قربانی قول یک جایزه یا ارائه درصدی از پول کلانی داده می شود که قرار است آن را از یک کشور خارجی (عموما کشورهای آفریقایی) خارج کنند و معمولاً ابتدا از کاربر خواسته می شود یک مبلغ اولیه برای پوشش هزینه های بانکی ارائه دهد و به محض ارسال نخستین پول، کلاهبرداران غیب می شوند.

لذا کاربران اینترنتی باید در مواجهه با این نوع کلاهبرداری ها که به اشکال مختلف و مختص کشورهای آفریقایی است، هیچگونه توجهی به ترفندهای آنان نکرده و هیچ ارتباطی از طریق ایمیل یا تلفن و … حاصل نکنید.

فریب اینترنتی

فریب های اینترنتی معمولاً از یک الگوی مشابه پیروی می کنند که تماس اولیه از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی انجام می شود و ابتدا از قربانیان خواسته می شود از طریق ایمیل، تلفن، فاکس و … به این تماس پاسخ دهند و بعد از اینکه در اولین گام طعمه به دام شکارچیان افتاد، آنان سعی می کنند اعتماد قربانی را جلب کرده و در انتها به بهانه ای از او در خواست پول می کنند پس همیشه در هنگام روبرو شدن با موضوعاتی از این قبیل شباهت الگوهای کلاهبرداری اینترنتی را مدنظر قرار داده تا به دام ترفندهای آنها قرار نگیرید.


مجازات کلاهبرداری اینترنتی و راه مقابله با آن

راه های پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی

نحوه رسیدگی و پیگیری جرم کلاهبرداری اینترنتی

مرجع صالح رسیدگی به جرم کلاهبرداری اینترنتی (رای وحدت رویه 729)

کلاهبرداری اینترنتی به روش ایرانی!

شیوه‌ی جدید کلاهبرداری اینترنتی را بشناسید

کلاهبرداری نیجریه ای چیست؟

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!