0

کلاهبرداری از نیازمندان وام با وعده های فریبنده

دسته بندی ها : کلاهبرداری در فضای مجازی 9 دی 1397 مدیر سایبرلا 1022 بازدید
کلاهبرداری اینترنتی, دزدی و سرقت از حساب بانکی, وکیل جرایم فضای سایبری تهران

تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی با مضمون خرید و فروش وام دامی از سوی کلاهبرداران است.

یکی از شگردهای کلاهبرداری سایبری که این روزها  رونق زیادی گرفته، خرید و فروش وام با سوءاستفاده از نام بانک های معتبر است. این کلاهبرداری در پوشش شرکت های جعلی یا همان شرکت های کاغذی که صرفاً  مراحل ثبت یک شرکت را طی کرده و با نیت کلاهبرداری و بدون قصد واقعی برای تجارت به ثبت رسیده اند، در حال انجام است.
در این کلاهبرداری با جلب اعتماد مشتریان مبالغی تحت عنوان بیعانه دریافت و پس از اخذ مبلغ، تماس های آنان پاسخ داده نمی شود. همچنین در مواردی با دریافت مدارک مورد نیاز همانند اصل و کپی کارت ملی، شناسنامه و … اطلاعات مالباختگان یا به فروش گذاشته می شود و یا در اهداف مجرمانه دیگر مورد سوء استفاده می گیرد.
این سودجویان به منظور جذب مخاطب اقدام به تبلیغات گسترده در سایت های تبلیغاتی از قبیل دیوار و شیپور نموده اند. البته قابل ذکر است دامنه تبلیغاتی آن ها محدود به سایت های تبلیغاتی نشده و در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام نیز کانال های متفاوتی راه اندازی نموده اند.
به منظور پیشگیری از گرفتار شدن در دام چنین کلاهبردارانی توجه به چند نکته الزامی است:
  • خرید و فروش وام ممنوعیت قانونی دارد و ارائه هرگونه خدمات بانکی صرفاً از طریق سیستم بانکی که تنها مرجع رسمی این گونه خدمات می‌باشد، صورت می گیرد.  در این رابطه هر خدمتی که توسط سایرین در خارج از شبکه بانکی کشور تبلیغ ‌ و ادعای انجام آن اعلام گردد، معتبر نیست.
  • در اختیار قرار دادن اصل یا کپی مدارک شناسایی چه به صورت حضوری و چه از طریق ارسال ایمیل دارای تبعات قانونی است و هر گونه سوء استفاده از این مدارک بر عهده فرد قرار دارد.
  • بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند. تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی و سایت های تبلیغاتی قابل اعتماد نبوده و  از سوی کلاهبرداران صورت می پذیرد.

فراموش نکنید با تهیه وام از مراجع بانکی امکان دریافت حمایت های قانونی را در صورت لزوم خواهید داشت.

ایران هشدار

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!