0

کلاهبرداری مالی با ارسال پیامک های فریبنده

پیامک - SMS - پیام کوتاه - سایبرلا

رئیس پلیس فتا استان کردستان با توجه به افزایش چشمگیر کلاهبرداری پیامکی در استان و اختصاص درصد بالایی از پرونده‌های مالی پلیس فتا به این نوع کلاه‌برداری به شهروندان هشدار داد.

به گزارش پلیس فتا, سرهنگ مهدی دانش پور رئیس پلیس فتا استان کردستان در این خصوص به شهروندان هشدار داد و گفت: در روش کلاهبرداری پیامکی مجرمان سایبری با سوءاستفاده از عناوین شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف نظیر برنامه‌های رادیو و تلویزیونی، بانک‌ها، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یا اپراتورهای تلفن همراه اقدام به تطمیع و فریب شهروندان خود می‌نمایند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کلاهبرداران با انجام مهندسی اجتماعی کاربران را فریب داده و به بهانه واریز مبلغ جوایز، افراد را به سمت دستگاه عابر بانک هدایت کرده و سپس با اخذ اطلاعات حساب بانکی آن‌ها، موجودی حساب را خالی می‌کنند.

سرهنگ دانش پور ادامه داد:در پی دریافت گزارش‌های مردمی متعدد و همچنین ارائه مرجوعه قضایی توسط چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر کلاه‌برداری از این افراد تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی یا مسابقات مختلف رسیدگی به این موضوعات در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان کردستان در ادامه هشدار داد: به‌منظور پیشگیری از وقوع مجدد و فراگیر شدن این نوع از کلاه‌برداری در جامعه از شهروندان گرامی می‌خواهیم به‌هیچ‌عنوان به این‌گونه پیام ها و تبلیغات با موضوعاتی نظیر برنده شدن در قرعه‌کشی‌های مختلف توجه نکرده و پلیس فتا در هفته ناجا برنامه‌های متنوعی درزمینه ی آگاه‌سازی شهروندان را دارد.

همچنین شهروندان آگاه باشند هیچ موسسه، بانک و سازمانی جوایز قرعه‌کشی و مسابقات خود را از طریق مراجعه شهروندان به دستگاه عابربانک پرداخت نکرده و هرگونه مراجعه به دستگاه عابر بانک تحت این‌گونه عناوین کلاه‌برداری مجرمان را به دنبال خواهد داشت.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!