0

افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی

دسته بندی ها : فضای مجازی 28 بهمن 1396 مدیر سایبرلا 390 بازدید

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: استفاده روز افزون کاربران از فضای مجازی به خصوص در حوزه مالی باعث گردیده میزان تراکنش‌های بانکی یک رشد چشمگیر و تصاعدی داشته باشد و از طرفی این امر موجب تمایل افراد سودجو و کلاهبردار گردیده تا با بهره‌گیری از ضعف آگاهی برخی کاربران فضای مجازی از آنها کلاهبرداری اینترنتی انجام دهند و این امر یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی می‌باشد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسین صادقی از افزایش جرائم در حوزه مالی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با رشد و گسترش فضای مجازی در سال‌های اخیر قابلیت‌های این فناوری در حوزه مالی افزایش بسیاری داشته است به طوری که یک رشد تصاعدی در میزان پرداخت‌های آنلاین را ما امروزه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: آنلاین شدن تعداد کثیری از تبادلات بانکی و یا بر خط شدن مبادلات اقتصادی موجب گردیده کاربران بسیاری از این فرصت بهره‌برداری نمایند از طرفی رشد کاربران در این حوزه و عدم رعایت اصول و نکات ایمنی در بانکداری الکترونیکی در میزان سوء استفاده کلاهبرداران و افزایش جرائم در این موضوع تاثیرگذار بوده است.

سرهنگ صادقی در ادامه با اشاره به کوتاه کردن دست کلاهبرداران با رعایت نکات امنیتی خاطر نشان کرد: کاربران فضای مجازی در ابتدا باید علم و دانش خود را در این حوزه بانکداری الکترونیکی ارتقاء بخشیده و آشنایی کافی با نحوه خرید اینترنتی، پرداخت‌های آنلاین، فروشگاه‌های ایمن… را کسب نمایند و در این فضا به هیچ عنوان به تبلیغات فریبنده و کذایی اعتماد ننمایند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در خصوص کسب و کارهای اینترنتی افزود: برخی کسب و کارهای اینترنتی امروزه به شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب خارجی نقل مکان داشته‌اند و این امر زمینه فعالیت مجرمانه را افزایش داده است پس کاربران در زمان خرید و تبادلات بانکی می‌بایست حتما نکات کلیدی خرید امن مانند استفاده از صفحه کلید مجازی، خرید از فروشگاه دارای نماد اعتماد و توجه به پروتکل https در زمان پرداخت آنلاین را مدنظر قرار داده و مراقب شکارچیان آنلاین باشند، نکته‌ای که می‌تواند میزان ریسک خرید شما را کاهش دهد استفاده از کارت‌های اعتباری و یا کارت هدیه می‌باشد.

 این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: با توجه به ماهیت جرائم دیجیتال یا رایانه‌ای و براساس قانون، پلیس فتا صلاحیت رسیدگی به جرائم در تمام بخش‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را داراست.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!