0

کلاهبرداری با ترفند فروش طلسم در کانال تلگرامی

تلگرام Telegram - شبکه های اجتماعی - سایبرلا

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: فردی که با ایجاد کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به تبلیغ فال و فروش طلسم می کرد، با هوشیاری کارشناسان پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا استان البرز در تشریح این خبر گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط ماموران این پلیس کانال تلگرامی با 20 هزار عضو با محتوای فال تاروت، جادو  و طلسم نویسی مورد شناسایی قرار گرفت.

نحوه دستگیری متهم

سرهنگ جلیلیان، رئیس پلیس فتا استان البرز تصریح کرد: کاراگاهان پلیس فتا با اقدامات فنی و اطلاعاتی بر روی کانال فوق و استفاده از تاکتیک های سایبری متهم را در منطقه غرب استان البرز مورد شناسایی قرار دادند و پس از اخذ دستور مقام قضایی وی را دستگیر کردند، متهم در ابتدا منکر هر گونه بزه انتسابی می شد، ولی درادامه زمانیکه  با مستندات و ادله جرم مواجه گردید لب به اعتراف گشود و اعلام داشت چندی پیش  با راه اندازی کانالی در تلگرام اقدام به انجام  تبلیغات واهی فال و فروش طلسم و جادو کردم و از این طریق کسب درآمد می نمودم.

رئیس پلیس فتا استان البرز بیان داشت : با توجه به ساده لوحی و باورهای انحرافی در برخی از شهروندان، یکی از دست آویزهای مطلوب برای تحصیل مال نامشروع از طریق فضای مجازی، تبلیغ رمالی و دعانویسی های ساختگی می باشد.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکایت کلاهبرداری کانال تلگرام (یا پیج اینستاگرام)| اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!