0

کلاهبرداری شرکت های واسطه ای/ خرید از سایت های بین المللی

دسته بندی ها : جرایم اینترنتی و رایانه ای, فضای سایبر 12 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 1224 بازدید
سرپرست اداره تشخیص جرائم پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه شاهد افزایش خرید کاربران ایرانی از سایت های فروشگاهی بین المللی معروف  هستیم، گفت: با توجه با انتقال ارز برای این گونه خریدها، شرکت های واسطه ای فراوانی وجود دارند که به عنوان رابط برای انجام این خریدها فعالیت دارند که برخی از آنها متاسفانه مجوز لازم را ندارند.

پلیس فتا : سرگرد حمید کیانی سرپرست اداره تشخیص جرائم پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر بیان داشت : خریداران از این سایت ها دقت نمایند که برای واریز جهت انتقال به حساب فروشگاه های بین المللی، حتما شرکت واسطه ای که نماد اعتماد الکترونیک داشته باشند استفاده کنند تا در صورت تخلف راحت تر بتوان پیگیری کرده و حق و حقوق آنان را دریافت نمود.

وی افزود: متاسفانه شرکت های واسطه ای که در فضای سایبر فعالیت می کنند با سوء استفاده از اینکه کالای خریداری شده از طریق پست جمهوری اسلامی به درب منزل خریداران ارسال می گردد کلاهبرداری می کنند.
سرگرد کیانی ادامه داد: در صورت اعتراض مشتریان این سایتها، آنها ادعا دارند که محصول را تحویل شرکت پست داده و شرکت پست در این خصوص مقصر است. در حالیکه اصلا اینگونه نمی باشد و هیچ مرسوله ای تحویل شرکت پست نشده است.

وی با بیان اینکه برخی از این شرکت های واسطه ای نیز کالای اصلی را به مشتری تحویل نمی دهند، گفت: این شرکت های واسطه ای کالای مشابه یا تقلبی تحویل مشتریان خود می دهند و ادعا دارند که برند مورد نظر این کالا را برای آنها ارسال کرده است و آنها مقصر نیستند.

سرپرست اداره تشخیص جرائم پلیس فتا ناجا ادامه داد: در فروشگاههای مجازی که نماد اعتماد الکترونیک (ای نماد) دریافت کرده اند مشخصات گردانندگان آنها مثل اسم و آدرس وجود دارد و در صورت تخلف، کاربران با شکایت به راحتی به حق و حقوق خود می رسند. اما فروشگاههای مجازی که نماد اعتماد الکترونیک (ای نماد) ندارند معلوم نیست در کجا فعالیت دارند حتی شاید خارج از مرزهای جغرافیایی کشور باشند که در آن صورت برای رسیدن به حق و حقوق ضایع شده خود باید زمان و هزینه بیشتری صرف کنید، ضمن آن که مقرارت بین المللی را نیز باید در این خصوص در نظر گرفت تا بتوان مجرم را دستگیر نمود.

سرگرد کیانی یادآور شد: دانشجویانی که برای خرید کتاب یا مقاله به سایت های واسطه ای رجوع می کنند نیز مراقب باشند که این سایت ها نشان نماد اعتماد الکترونیک (ای نماد) داشته باشند. چرا که بسیاری از سایت های نامعتبر که در زمینه واسطه برای خرید و فروش های بین المللی فعال هستند پول را از شما دریافت کرده و کالایی به شما تحویل نمی دهند.

سرپرست اداره تشخیص جرائم پلیس فتا ناجا تاکید کرد: پیشنهاد ما به تمامی کاربران که در فضای سایبر اقدام به خرید و فروش می کنند این است که فروشندگان حتما نماد اعتماد الکترونیک (ای نماد) دریافت و خریداران نیز حتما از سایت ها و فروشگاه های مجازی خرید نمایند که دارای نماد اعتماد الکترونیک (ای نماد) است.
این مقام مسوول در ادامه گفت: کاربران فضای سایبر برای آگاهی از لیست کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی می توانید به سایت enamad.ir بخش کسب و کار های دارای نماد مراجعه نمایید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!