0

کلاهبرداری شبکه ماهواره ای با عنوان برنده شدن خودرو

رئیس پلیس فتای کرمانشاه در خصوص شگرد و ترفند جدید کلاهبرداران سایبری گفت: اخیراً تماس‌هایی با پلیس فتا گرفته می‌شود و همشهریان محترم اظهار می‌دارند که  در مسابقه پیامکی از شبکه‌های ماهواره شرکت نموده و پس از مدتی فردی به آنها تماس می گیرد و بیان می‌کند “‌تبریک می‌گوییم شما  برنده یک دستگاه خودرو شده‌اید” اما کاربران باید توجه داشته باشند  برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با پرداخت پول به مدیران شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و تهیه چند خط تلفن همراه اعتباری مبادرت به برگزاری مسابقه پیامکی به نام شرکت‌های معتبر کرده و با طرح سوالات بسیار ساده و آسان، هموطنان را در مسابقه شرکت می‌دهند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ ‌علی کریمی‌ در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس فتا اظهار کرد: کلاهبرداران به شماره افرادی که در مسابقه شرکت کرده‌اند تماس گرفته و با بیان اینکه شما برنده یک دستگاه خودرو شاسی بلند شده‌اید  تقاضای مبلغی وجه به عنوان حق گمرک می‌کنند.

وی افزود: زمانی که شخص قربانی، پول درخواستی  را واریز می‌کند مدتی آنها را به بهانه‌های مختلف معطل کرده و گاهی حتی مبلغ بیشتری تقاضا می‌کنند و در انتها دیگر تماسی با قربانی نگرفته و بدین طریق در یک بازه زمانی کوتاه، مبالغ زیادی را از شهروندان کلاهبرداری می‌نمایند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در ادامه  به کاربران توصیه کرد: نباید به مسابقاتی که در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود اعتماد کرد زیرا این شبکه‌ها تحت نظارت هیچ نهادی و ارگانی نیستند و به همین دلیل بیشتر این مسابقات کلاهبرداری می‌باشد.

وی با بیان اینکه افرادی تماس می‌گیرند و مشخصات اسمی و آدرس پستی را درخواست می‌کنند، به هیچ عنوان اعتنایی نکنید، گفت: و به هیچ عنوان هیچ‌گونه اطلاعاتی در اختیار این افراد نگذارید و یا حتی اگر آدرس سایتی را دادند که شما اطلاعات خود را در آن وارد کنید این کار را انجام ندهید.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه تاکید کرد: هیچگونه وجهی به عنوان حق گمرک و یا هزینه ارسال واریز نکرده و با حفظ هوشیاری لازم از بروز چنین کلاهبرداری‌هایی پیشگیری نمایید

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − 6 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!