0

کلاهبرداری به بهانه سرمایه گذاری در بورس و ارز خارجی

کلاهبرداری سرمایه گذاری, پانزی, هرمی

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی خبر داد که به بهانه سرمایه گذاری در بورس و ارز خارجی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: بیست و یکم تیر ماه پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری و خیانت در امانت از بازپرسی دادسرای ناحیه ۳ تهران برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی افزود: در ابتدا از شاکی که خانم جوانی بود، در خصوص موضوع کلاهبرداری تحقیق شد که اظهار داشت شخصی به نام کاظم با صحبت‌های فریبنده تحت عنوان سرمایه گذاری در بورس و ارز خارجی پس از جلب اعتماد او مبلغ ۳۳ میلیون تومان وجه نقد را از وی دریافت کرده و همچنین به خاطر اعتمادی که وی پیدا کرده بود، کارت عابر بانکش را برای واریز سود مبلغ سرمایه گذاری شده، در اختیار متهم قرار داده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی ابراز داشت: در تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم با پول‌های شاکی طلا و ارز برای خودش خریده است و اکنون متواری شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه متهم شناسایی شد، تصریح کرد: پس از هماهنگی با مقام قضایی متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر شد و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

سرهنگ کارآگاه دستخال افزود: متهم که در ابتدا منکر ارتباط با شاکی بود، اما در ادامه تحقیقات مقدماتی به جرم ارتکابی اعتراف کرد و پس از تکمیل تحقیقات پلیسی با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 + 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!