0

مشارکت در راه اندازی کسب و کار ترفند سودجویان اینترنتی

جعل هویت در فضای مجازی, فریب و کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری در قالب مشارکت در راه اندازی کسب و کار در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا ایلام در این خصوص گفت: با بررسی پرونده‌های متشکله در پلیس فتا استان، اخیراً مشاهده شده است که کلاهبردارن با سوء استفاده از اعتماد همشهریان اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها در قالب مشارکت در راه اندازی کسب و کارهای مختلف می‌کنند.

رئیس پلیس فتا ایلام افزود: در این روش کلاهبرداران با تشکیل کانال، گروه و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی و درج آگهی‌های تبلیغاتی جعلی با موضوع مشارکت در ساخت پروژه‌ها و راه اندازی کسب و کارها و فروش سهام با همشهریان ارتباط برقرار می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از جلب اعتماد شهروندان به بهانه‌های مختلف مبالغی که بعضاً هم قابل توجه هستند از آن‌ها اخذ می‌کنند اما بعد از مدتی، ارتباط خود را با افراد متقاضی قطع و با این روش از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: همشهریان عزیز در نظر داشته باشند که در صورت مواجهه با اینگونه موارد قبل از هر کاری ابتدا از صحت موضوع و هویت انتشار دهنده آن مطمئن، سپس سایر اقدامات لازم را انجام دهند.

وی به کاربران توصیه کرد: از آنجائیکه هویت‌ها در فضای مجازی پنهان و غیر واقعی هستند، کاربران از اعتماد بی جا و ارتباط با چنین افرادی خودداری کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!