0

کلاهبرداری 700 میلیونی به بهانه فروش پک لاغری

کلاهبرداری اینترنتی و جرایم مالی فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری خانمی جوان خبر داد که با درج آگهی دروغین در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر مشاهده آگهی فروش پک چای لاغری در یکی از صفحات اینستاگرام موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از صفحات اینستاگرام با یک آگهی تحت عنوان فروش پک چای های لاغری برخورد کرده است و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ 30 میلیون ریال وجه بعنوان بیعانه از شاکی درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو تماس تلفن متقاضی نبوده است.

وی گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی صورت گرفته مشخص شد این فرد با همین شگرد از چندین نفر دیگر نیز جمعاً به مبلغ 700 میلیون ریال کلاهبرداری نموده است که در نهایت، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، دستگیر شد.

این مقام سایبری افزود: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره داشت که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه بعنوان پیش پرداخت می‌کنند.

سرهنگ سلیمانی خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکواییه کلاهبرداری پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام

خبر مرتبط:  پاسخ 10 پرسش حقوقی درباره نحوه پیگیری جرایم و تخلفات اینستاگرام

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!