0

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری با حساب های اجاره ای / کارت بانکی تان را اجاره ندهید

دسته بندی ها : پلیس فتا, جرایم کارت اعتباری و بانکی 10 فروردین 1400 کارشناس سایبرلا 424 بازدید
کارت بانکی, پرداخت الکترونیک, سایبرلا

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به پرونده‌ای که مدتی قبل در خصوص اجاره کارت های بانکی از سوی پلیس فتا کشف شده بود، گفت: «مدتی قبل مأموران پلیس فتا دو متهم را که اقدام به اجاره کارت‌های بانکی از شهروندان کرده بودند، شناسایی و دستگیر کردند که در جریان آن مشخص شد متهمان بیش از ۵۰ کارت بانکی را با دادن وعده‌های دروغینی نظیر درآمد میلیونی و … اجاره کرده و از آنها در راستای مقاصد مجرمانه خود استفاده کرده‌اند.»

او در همین راستا به شهروندان هشدار داد و گفت: «ممکن است افراد سودجو در کانال‌ها و گروه‌ها و دیگر بسترها در شبکه‌های اجتماعی با طرح تبلیغات و ادعاهایی مانند درآمد میلیونی و … اقدام به ترغیب کاربران برای اجاره دادن کارت‌های بانکی‌شان کنند؛ در حالی که این اقدام جرم بوده و عواقب هر نوع سوءاستفاده از کارت را نیز برعهده فرد اجاره دهنده می‌گذارد.»

رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه از این کارت‌ها در مواردی مانند قمار، کلاهبرداری و … استفاده می‌شود، گفت: «تأکید می‌کنم که مسئولیت تمامی تراکنش‌هایی که با استفاده از حساب‌ها و کارت‌های بانکی شهروندان صورت می‌گیرد، ابتدا متوجه صاحب آن خواهد بود. ازاین‌رو لازم است که شهروندان به‌هیچ‌عنوان کارت و اطلاعات دسترسی به‌ حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و فریب مجرمان سایبری را نخورند.»

منبع: راه پرداخت

پرسش و پاسخ حقوقی رایگان در زمینه جرایم فضای مجازی | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 − هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!