0

کلاهبرداری چند ده میلیون تومانی با اجاره کارت های بانکی

کلاهبرداری اینترنتی, کارت بانکی, وکیل جرایم فضای سایبری تهران

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص کلاهبرداری حرفه ای به روش اجاره کارت و تطمیع صاحبان حساب خبر داد.

سرهنگ گودرزی در تشریح این خبر گفت: با شکایت مردی  39 ساله  ساکن جنوب تهران در تاریخ  نهم تیر ماه 1399 که با در دست داشتن شکوائیه ای از دادسرای مباره با جرائم رایانه ای (ناحیه 31 تهران) به پلیس فتا تهران و دادخواهی او مبنی بر برداشت غیر مجاز از حسابش به مبلغ 500 میلیون ریال از طریق افشا اطلاعات محرمانه کارت بانکی وی در درگاه های جعلی (فیشینگ)، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت .

این مقام انتظامی در ادامه بیان کرد : شاکی در اظهاراتش عنوان کرد مدتی قبل جهت وارد شدن به وب سایت مربوط به اینترنت بانکی که در آن حساب دارم  اقدام به جستجو عبارت (اینترنت بانک (نام بانک)) در موتور جستجو گوگل نمودم که بدون اینکه متوجه شوم به درگاه جعلی هدایت شدم و سپس با بی دقتی در خصوص آدرس یا URL وب سایت اطلاعات کارت بانکی ام را در سایت طراحی شده توسط متهم وارد کردم و بعد از آن متوجه برداشت مبلغ 50 میلیون تومان طی یک فقره از حسابم شدم.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان داشت : با توجه به لزوم تسریع در روند رسیدگی به پرونده به جهت نوع جرم ارتکابی مراتب در دستور کار پلیس قرار گرفت و با ردگیری وجه سرقتی مالک حساب مقصد شناسایی و به پلیس احضار شد که به کل منکر برداشت غیر مجاز از حساب شاکی بود و اظهار بی اطلاعی در این خصوص می کرد.

سرهنگ گودرزی افزود: طی بررسی های فنی صورت گرفته و با ارائه اسناد و مدارک موجود در پرونده سرانجام متهم بیان نمود که مدتی قبل به پیشنهاد یکی از دوستانش به شهر اصفهان مسافرت کرده و در آنجا با شخصی آشنا می شود که پیشنهاد خرید سکه و دلار را به وی می دهد و درخواست داشت تا جهت مشارکت و خرید با دریافت حق کمیسون یا کارمزد به میزان 30 درصد مبالغ واریزی، کارت و اطلاعات محرمانه آن نظیر رمز اینترنت بانک و … را در اختیار او بگذارم و من چهار کارت بانکی ام را در اختیار وی گذاشتم .

نمونه فرم شکایت فیشینگ, کلاهبرداری فیشینگاین مقام مسئول گفت : پرونده با مستندات پلیس به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد و اما در کلام آخر “نتیجه اعتماد بی جا و کورکورانه، منجر به دردسر و ناراحتی برای اشخاص می گردد، شهروندان توجه داشته باشند که مسئولیت هرگونه سوء استفاده از اطلاعات کارت های  بانکی، سیم کارت های مخابراتی و …. مستقیما بر عهده مالک آن می باشد ، و متهمین همواره در جستجو افرادی می باشند که از این موارد اطلاعی ندارند و با پهن نمودن تله هایی نظیر حق کمیسیون ، اجاره کارت بانکی و غیره درصدد انجام عمل پولشویی و گرفتار نمودن اشخاص دیگر به جای خود  و ردگم کنی هستند.

منبع: پلیس فتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!