0

افزایش فالوور ترفندی برای کلاهبرداری اینستاگرامی

اینستاگرام - جرایم اینستاگرامی - سایبرلا

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری گرداننده یک صفحه اینستاگرامی که تحت عنوان تبلیغات و افزایش فالوور اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی تبلیغات و افزایش فالوور از بنده کلاهبرداری کرده اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه گفت قصد داشتم با تبلیغات گسترده در فضای مجازی به کسب و کار خود رونق بیشتری بدهم،در همین خصوص در شبکه اجتماعی اینستاگرام یک صفحه با نام مغازه خود ایجاد کردم و با فردی آشنا شدم که مدعی بود با تبلیغات و افزایش فالوور با تعداد بالا خیلی زود به هدف خود خواهم رسید،بنده هم بدون تحقیقات و اطلاع از هویت این فرد مبلغ 150میلیون ریال برای وی واریز کردم و بلافاصله پس از واریز وجه دیگر پاسخی از این فرد دریافت نکردم.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری امور فنی ضمن شناسایی مجرم در شبکه های اجتماعی متوجه شدند این فرد با ترفند افزایش فالوور و تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرامی مشغول فعالیت مجرمانه و کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی است.

وی افزود: با مشخص شدن هویت ادمین صفحه برای پلیس و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد و پس از حضور در پلیس فتا پایتخت ضمن اعتراف به کلاهبرداری از بیش از 3 نفر از شهروندان با ارزش ریالی حدود پانصد میلیون ریال گفت با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش فالوور و تبلیغات اینستاگرامی سوژه های خود را جذب می کردم و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی آنها نبودم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ضمن گرامیداشت هفته سلامت و جانفشانی های دلیرانه کادر درمان در ایام مبارزه با ویروس منحوس کرونا به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خرید های خود را فقط از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید زیرا افراد سودجو این فضا را مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود میدانند و از ساده لوحی برخی از کاربران برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود پلی می سازند

سرهنگ داود معظمی گودرزی از شهروندان خواست: از پرداخت بیعانه قبل از تحویل کالا یا خدمات خودداری کنند.

منبع: پلیس فتا

اخبار مرتبط: نحوه پیگیری جرایم و تخلفات اینستاگرام / پاسخ به 10 پرسش حقوقی کاربران

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!