0

دستگیری متهم به سوء استفاده از بانوان جوان به بهانه کاریابی و استخدام

دسته بندی ها : فضای مجازی 20 تیر 1396 مدیر سایبرلا 423 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان یزد گفت‌: کارشناسان این پلیس در پی رصد و پایش فضای مجازی موفق به شناسایی و دستگیری عامل سوء استفاده از تصاویر خصوصی دختران جوان به بهانه استخدام و جذب در شرکت خصوصی به عنوان حسابدار شدند.

به گزارش پلیس فتا، سرگرد ابوطالبی‌ با اعلام این خبر گفت: با رصد فضای مجازی توسط کارکنان این پلیس دریکی از شبکه‌های اجتماعی، شخصی با درج آگهی جذب حسابدار خانم ترجیحا مجرد به صورت پاره وقت با حقوق و مزایای مناسب اقدام به اخذ عکس‌های خصوصی از خانم‌های جوان متقاضی کار می‌نموده که در پی انتخاب آنان برای استخدام تضمینی، پیشنهاد رابطه جنسی داشته، که باتوجه به حساسیت موضوع این امر در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه‌، مشخص گردید آگهی درج شده متعلق به جوانی 20 ساله، دانشجو و کارمند یک شرکت خصوصی و مورد اعتماد مدیر عامل آن شرکت در سطح شهر می‌باشد، که با اخذ مجوز قضایی به محل مورد نظر مراجعه و حسب خواسته مقام محترم قضایی کلیه وسایل و ادله دیجیتال مورد استفاده وی ضبط و به همراه وی به این پلیس منتقل گردید.

رئیس پلیس فتا یزد افزود: با هماهنگی قاضی پرونده در پی بررسی ادله مکشوفه و اظهارات خود متهم، مشخص گردید که متهم شروطی را برای جذب نیرو مشخص نموده که باتوجه به شغل حسابداری اکثریت بانوان جوان اقدام به ثبت مشخصات می نمودند که در مرحله نخست متهم با عدم پاسخگویی تلفنی دخترهای جوان را به بهانه‌های مختلف به شبکه‌های اجتماعی دعوت نموده و از آنها برای تشخیص شخصیت ظاهری فرد درخواست عکس داشته که بعدا با پیشنهاد رابطه و وعده جذب صد در‌صدی از آنها خواسته‌های غیر اخلاقی نیز داشته است.

سرگرد ابوطالبی با بیان اینکه با توجه به گستردگی فضای مجازی، کلاهبرداران و افراد سودجو به بهانه استخدام یا ازدواج، کاربران را در شبکه‌های اجتماعی فریب داده و از آنها کلاهبرداری می‌نمایند، به کاربران توصیه کرد: به هیچ عنوان در شبکه های اجتماعی اطلاعات شخصی و خصوصی خود مثل عکس و کپی مدارک شناسایی را ارسال نکنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!