0

دام کلاهبرداران اینترنتی برای کادر درمانی و بیماران

کلاهبرداری اینترنتی و جرایم مالی فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: یکی از روش‌های کلاهبرداری که این روز‌ها متداول شده و افراد زیادی را قربانی خود قرار داده کلاهبرداری از کادر درمانی و بیماران است.

سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: با مستقل شدن برداشت های غیرمجاز به واسطه استفاده مردم از رمز پویا و اطلاع‌رسانی‌های پلیس، مجرمان اینترنتی به سمت کلاهبرداری‌های اینترنتی سوق پیدا کرد‌ه‌اند که یکی از این روش‌ها کلاهبرداری از کادر درمانی و بیماران است.

وی در خصوص کلاهبرداری از کادر درمانی افزود: به این ترتیب که کلاهبردار با تماس با کادر درمان مثل پزشکان و پرستاران خود را مسئول امور مالی درمانگاه، بیمارستان یا دانشگاه علوم پزشکی معرفی و اعلام می‌کند که مبلغی اشتباهی به حساب ‌آن‌ها واریز شده است.

سرهنگ یادگارنژاد ادامه داد: کلاهبردار از کادر درمان می‌خواهد که به عابر بانک مراجعه و موضوع را از آن طریق بررسی کند که در نتیجه پس از حضور کادر درمان کنار عابر بانک و ورود کارت به دستگاه و انجام عملیاتی از پیش تعیین شده مبالغی از حساب آن‌ها کم خواهد شد.

این مقام مسئول در توصیه به کادر درمان خاطر نشان کرد: در صورتی که تماسی مبنی بر اشتباه در واریز به حساب دریافت کردید، قبل از هرگونه انتقال وجه، به سرعت با مسئول اداری، مالی و یا قسمت‌های بازرسی و حراست دستگاهی که در آن کار می‌کنید تماس گرفته از صحت موضوع مطمئن شوید.

نمونه شکواییه کلاهبرداری از طریق دستگاه خودپرداز (عابربانک - ATM) به بهانه برنده شدن در قرعه کشیوی در ادامه به کلاهبرداری از بیماران و همراهان آنها اشاره کرد و گفت: کلاهبردار با داشتن اطلاعاتی از بیمار، با خانواده وی تماس و ادعا می‌کند از امور مالی بیمارستان تماس گرفته و با عناوین مختلف مثل: خرید تجهیزات پزشکی برای عمل، تسویه حساب قبل از عمل و مواردی از این قبیل  خواستار واریز مبالغی به حساب خود شده است.

سرهنگ یادگارنژاد از عموم شهروندان خواست: در صورت تماس از بیمارستان برای واریز وجه، حتما قبل از واریز هرگونه وجهی به بخش مربوط و یا امور مالی بیمارستان مراجعه کرده و مطمئن شوید این واریز به درخواست بیمارستان است نه شخصی دیگر.

منبع: پلیس فتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!