0

موتور جستجوگر گوگل قربانگاه استفاده کنندگان اینترنت بانک

سرقت اطلاعات کارت بانکی - هک فیشینگ - سایبرلا

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری اعضای شبکه کلاهبرداری درگاه جعلی (فیشینگ) که اقدام به سرقت از حساب شهروندان می کردند، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: در پی ارسال تعداد 4 مرجوعه قضایی به پلیس فتا و طرح شکایت‌هایی درخصوص برداشت‌ غیرمجاز از حساب بانکی آنان موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: با بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد تمامی شکات جهت ورود به اینترنت بانک خود بدون توجه به صحت آدرس URL بانک مربوطه از موتور جستجوگر گوگل استفاده کرده اند و با اکتفا به نتایج جستجو در اینترنت مورد سرقت قرار گرفته اند.

وی افزود: در گام بعدی مشخص شد متهمان پرونده با استفاده از در‌گاه جعلی فیشنگ شبیه به آدرس اصلی اقدام به دسترسی غیرمجاز به حساب شکات و سرقت وجوه کردهاند که با انجام اقدامات سایبری محل اختفاء متهمان شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دو نفر از اعضای این باند در یک عملیات همزمان در دو نقطه مختلف تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس در تحقیقات عنوان داشتند به درخواست نفر اصلی باند در بانک‌های مختلفی افتتاح حساب کردیم و کارت‌های خود را در اختیار وی قرار داده و نامبرده وجوهی را به حساب‌های ما واریز و سپس اقدام به برداشت آن مبالغ می کردیم و در ازای آن مبالغی را دریافت می نمودیم .

سرهنگ گودرزی اذعان داشت: با گستراندن چتر اطلاعاتی ماموران پلیس فتا تهران بزرگ نفر اصلی این باند کلاهبرداری با اخذ نیابت قضایی و همکاری مأموران استان مذکور در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد و از محل اختفاء وی تجهیزات الکترونیکی و ادله دیجیتال بدست آمد ،متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و ارزش ریالی کلاهبرداری به بیش از 1/000/000/000 ریال می رسد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: از آنجا که همواره خطر افشای اطلاعات بانکی شهروندان به دلیل عدم آگاهی برخی از آنها در شناسایی درگاه های جعلی متصور می باشد ، لازم است ضمن جدی گرفتن هشدارهای پلیس فتا از آخرین شگردهای متهمان و توصیه های پیشگیرانه که به صورت روزانه منتشر می شود مطلع شوند.

منبع: پلیس فتا

نمونه فرم شکایت فیشینگ, شکواییه جرم کلاهبرداری فیشینگ

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 + چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!