0

کلاهبرداری 50 میلیارد ریالی از 2000 نفر با پیامک های تبلیغاتی دروغین

دسته بندی ها : کلاهبرداری پیامکی 16 دی 1394 مدیر سایبرلا 811 بازدید

فرمانده انتظامی یزد گفت: کارآگاهان پلیس فتا این استان ، یک فرد زندانی را که از طریق ارسال پیامک از دو هزار شهروند در استان های مختلف کشور، مبلغ 50 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود شناسایی و به مقامات قضائی معرفی کردند.

پلیس فتا : سردار “ایرج کاکاوند” در تشریح این خبر بیان داشت :چندی پیش فردی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا استان مراجعه و در خصوص کلاهبرداری با موضوع “برنده شدن در قرعه کشی” اعلام شکایت کرد.

سردار کاکاوند ادامه داد: شاکی در پلیس فتا اعلام کرد که فردی از طریق ارسال پیامک، مبنی بر برنده شدن در مسابقه تلویزیونی و با انجام مانورهای متقلبانه، تمامی موجودی حساب وی را خالی کرده است.کاکاوند، با بیان اینکه هر روز به تعداد شاکیان این پرونده افزوده می شد، گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان پلیس فتا با انجام کار فنی و اطلاعاتی، موفق شدند ردپایی از این کلاهبردار در زندان “رجایی شهر” کرج به دست آورند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با اخذ مجوز قضائی، متهم از زندان به پلیس فتا استان منتقل و در بازجویی­های انجام شده به کلاهبرداری از شهروندان از طریق ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در مسابقه تلویزیونی، رادیویی و عناوین دیگر اعتراف کرد.

سردار کاکاوند با بیان اینکه متهم در ادامه به کلاهبرداری 50 میلیارد ریالی از دو هزار شهروند در استان های مختلف کشور، اعتراف کرده است، افزود: تاکنون بیش از 150 تن از مالباختگان این پرونده شناسایی و طرح شکایت کرده اند.

وی، خاطرنشان کرد: متهم 36 ساله که به علت داشتن جرایم متعدد، با حکم قضائی به 35 سال زندان محکوم شده بود و مدت چهار سال از محکومیت خود را در زندان سپری می­کرد با همدستی دو نفر دیگر در بیرون از زندان و از طریق ارسال پیامک به شهروندان، آنها را به دستگاه عابربانک کشانده و اقدام به خالی کردن حساب مالباختگان می­کرد.

سردار کاکاوند ضمن اشاره به دستگیری دو همدست دیگر این متهم نیز، خاطرنشان کرد: شهروندان در استان­های مختلف، چنانچه پیامکی را از طریق پلیس فتا استان یزد مبنی بر “دستگیری عامل کلاهبرداری مسابقه پیامکی” دریافت کردند برای طرح شکایت به پلیس فتا استان­های محل سکونت خود مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان یزد در خاتمه به شهروندان هشدار داد: در صورت دریافت پیامک ­های مشابه­ای مبنی بر (برنده شدن در مسابقه)، صحت و سقم موضوع را بررسی کرده و فریب افراد کلاهبردار و سودجو را نخورند. 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!