0

کاهش پرونده‌های باندی در حوزه “فیشینگ”

دسته بندی ها : فیشینگ و جعل درگاه بانکی 7 اردیبهشت 1399 کارشناس سایبرلا 469 بازدید
فیشینگ - سرقت اطلاعات کارت بانکی - سابرلا

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از کاهش پرونده‌های سایبری در حوزه “فیشینگ” خبر داد و از هم‌وطنان درخواست کرد: هرچه سریع‌تر نسبت به فعال‌سازی رمز دوم پویا کارت‌های بانکی خود اقدام کنند.
سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی ضمن تبریک سال نو از کاهش نسبی پرونده‌های باندی فیشینگ خبر داد و گفت: سال گذشته در ایام نوروز شاهد افزایش برداشت‌های غیرمجاز از حساب شهروندان و صف مراجعین به پلیس فتا بودیم، اما با اجرایی شدن رمز دوم پویا و آگاهی شهروندان از نحوه خریدهای اینترنتی ایمن از سایت‌های معتبر، دست مجرمین سایبری را دررسیدن به اهداف مجرمانه کوتاه شده است.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: در سنوات گذشته عمده‌ترین پرونده‌های اقتصادی به شگرد فیشینگ اختصاص داشت و مجرمین با تشکیل گروه‌ها و ربات‌های تلگرامی باهدف سرقت اطلاعات کارت‌بانکی از کاربر درخواست داشتند برای فعال‌سازی نرم‌افزار یا پرداخت بهای کالای خریداری‌شده، از طریق صفحه پرداخت جعلی که مشابه صفحه اصلی پرداخت بانکی طراحی‌شده بود استفاده کنند.

وی ادامه داد: مجرمین سایبری در انتها با دستیابی به مشخصات کارت‌بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی قربانیان می‌نمایند.

سرهنگ جهانشیری اضافه کرد: با توجه به لزوم اجرایی شدن رمز پویا از سوی بانک‌ها و استفاده توسط شهروندان خوشبختانه ۵۰درصد از حجم ورودی پرونده‌های اقتصادی پلیس فتا استان خراسان رضوی کاهش داشته است. اما مجرمین این حوزه با تغییر شگرد خود همچنان در کمین دستیابی به اطلاعات حساب بانکی افراد به طرق دیگر می‌باشند.

وی افزود: شهروندان گرامی جهت خرید‌های زیر ۱۰۰هزار تومان دقت داشته باشند، درست است که پرونده‌های فیشینگ کاهش‌یافته ولیکن مجرمین جهت دستیابی به اهداف سوء خود، با استفاده از جملات جذاب و اغواکننده ازجمله خریدهای ارزان‌قیمت طی تراکنش‌های زیر صدهزارتومانی نسبت برداشت غیرمجاز از حساب بانکی قربانی اقدام می‌ کنند.

سرهنگ جهانشیری در انتها یادآور شد؛ شهروندان گرامی و کاربران محترم فضای مجازی با عمل به توصیه‌های پلیس قادر خواهند بود امنیت سایبری خود را بالابرده و مجرمین را دررسیدن به اهداف مجرمانه ناکام بگذارند.

منبع: پلیس فتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!