0

هشدار کارشناسان در مورد کاهش بی سابقه هزینه حملات هکری

دسته بندی ها : هک نفوذ کرک 23 آبان 1399 کارشناس سایبرلا 292 بازدید
جرم و مجازات هک و نفوذ - سایبرلا

کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند هزینه انجام یکی از متداول‌ترین حملات هکری موسوم به «دی او اس» کاهش چشمگیری یافته و سهولت انجام آن نیز افزایش یافته است.

بررسی‌های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد انجام حملات DOS با سوءاستفاده از محصولات ناایمن مورد استفاده برای اتصال به اینترنت روز به روز در حال گسترش است و هزینه این حملات نیز آنقدر کاهش یافته که تقریباً هر فردی در جهان می‌تواند آن را تأمین کند.

حملات دی او اس مبتنی بر کنترل لشگری از ابزار قابل اتصال به اینترنت توسط هکرها و بهره‌گیری از آنها برای ایجاد ترافیک اینترنتی فزاینده بر روی سایت‌های هدف به منظور از دسترس خارج کردن آنها است. این اختلال در یک دهه اخیر به طور گسترده صاحبان مشاغل را تهدید کرده و سو استفاده از آن بعد از شیوع ویروس کرونا نیز بیشتر شده است.

یافته‌های مؤسسه امنیتی دیجیتال شادو نشان می‌دهد هزینه هر حمله دی او اس از ۲۵ دلار در سال ۲۰۱۷ به تنها ۷ دلار در سال جاری میلادی کاهش یافته و پیچیدگی‌های فنی این کار نیز کمتر شده است. همچنین این حملات را می‌توان به راحتی برای مدت چند دقیقه تا چند ساعت برنامه‌ریزی کرد.

یکی از دلایل فنی کاهش شدید هزینه حملات دی او اس، همه گیر شدن ابزار و وسایل مبتنی بر اینترنت اشیا است که در اکثر موارد کاربران آنها به دلیل بی توجهی از کلمات عبور پیش فرض این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند و همین امر موجب می‌شود هکرها به راحتی کنترل ابزار یادشده را برای حملات دی او اس در دست بگیرند.

منبع: مهر به نقل از زد دی نت

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!