0

رویکرد قوه قضاییه کاهش استفاده از مجازات حبس است

دسته بندی ها : قوه قضاییه 17 بهمن 1398 کارشناس سایبرلا 488 بازدید
مجازات کیفری, زندان, حبس, دادگاه, دادسرا, حقوق, قانون

رئیس سازمان زندان ها بر توجه به حقوق مردم و احقاق آن تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها در ادامه سفر به شهرستان دشتستان و در جمع قضات این شهرستان گفت: ما باید بتوانیم ابتدا عدالت و امنیت را در جامعه بر قرار کنیم تا در پرتو آن توسعه همه جانبه و پایدار حاصل شود.

وی با تاکید بر اهمیت رعایت حقوق شهروندی مردم: برخورد خوب با مردم حداقل کاری است که می توانیم انجام دهیم.

جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی از مشکلات قضایی به علت عدم آشنایی مردم با قوانین است که لازم است اقدامات لازم برای آشنایی مردم با قوانین به عمل آید.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه اظهار داشت: در مجموعه قضایی باید آنگونه عمل کنیم که مردمی که برای حل مشکلاتشان به ما مراجعه کردند حق طلبی و خیرخواهی را مشاهده کنند.

جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به قضات گفت: تاکید رئیس قوه قضائیه بر کاهش جمعیت کیفری و به حداقل رساندن صدور احکام حبس می باشد.

وی ادامه داد: در مواردی شخصی می تواند ظرف چند ساعت وثیقه و یا کفیل معرفی کند از معرفی او به زندان ولو برای یک روز خودداری کنید.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: زندانی شدن فرد ولو برای یک روز می تواند آسیب های جبران ناپذیری به خانواده وارد نماید از این رو نباید احکام حبس به عنوان اولین راهکار برای برخورد با مجرمین باشد.

در ابتدای این نشست رئیس دادگستری استان گزارش کاملی از وضعیت قضایی شهرستان دشتستان و مشکلات و مسائل مربوطه را به اطلاع نماینده رئیس قوه قضائیه رساند.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!