0

کانال های جعلی منتسب به بانک ها در شبکه اجتماعی تلگرام

دسته بندی ها : جرایم اینترنتی و رایانه ای 12 اسفند 1394 مدیر سایبرلا 1368 بازدید
چندی است تبلیغات در فضای مجازی رشدی چشمگیر داشته و ایجاد کانال های تبلیغاتی توسط کاربران رو به افزایش است. بنا بر گزارش های رسیده از برخی از بانک ها، کانال هایی تبلیغاتی در شبکه اجتماعی تلگرام با نام آنها و با هدف کلاهبرداری ایجاد شده است.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به مطلب فوق گفت: ایجاد کانال های تبلیغاتی در شبکه اجتماعی تلگرام روز به روز در حال افزایش است. کانال هایی که برخی جعلی بوده و احتمالاً با هدف کلاهبرداری از هموطنان ایجاد می شوند.سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش ادامه داد: در جدیدترین نمونه، افراد سود جو اقدام به ایجاد کانال تبلیغاتی از جانب برخی از بانک ها نموده اند و از کاربران فضای مجازی درخواست دارند جهت دریافت سود های بیشتر، افتتاح حساب و برخی موضوعات از این قبیل، به آدرس داده شده مراجعه نمایند. در واقع کاربر را به سایت جعلی فیشینگ راهنمایی می کنند.

وی افزود: در برخی دیگر از این کانال ها، تبلیغاتی با عنوان”دریافت نرم افزار موبایل بانک” دیده می شود که بعد از بررسی های فنی صورت گرفته مشخص شد، کاربران وقتی اقدام به دریافت نرم افزار می کنند، ویروسی مخرب با هدف سرقت اطلاعات بانکی برای آنها ارسال خواهد شد. در واقع بدافزارها به عنوان فایل ضمیمه و تحت عنوان نرم افزار موبایل بانک به سیستم کاربر نفوذ کرده و چون این بدافزار بسیار شبیه به نرم افزار موبایل بانک می باشد جای هیچ گونه شک و تردیدی برای کاربر باقی نمی ماند.

این مقام مسئول در توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: هموطنان عزیز برای مشاهده صفحات بانکی و دریافت نرم افزار های مورد نیاز همچون موبایل بانک و… به آدرس رسمی بانک مورد نظر مراجعه نمایند.

سرهنگ آذردرخش تاکید کرد: کاربران عزیز از کلیک کردن و یا مراجعه به لینک های مشکوکی که در سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف ارائه شده جدا خودداری نمایند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در انتها خواستار نظارت بیشتر مسئولین بانک مرکزی در خصوص کانال های تبلیغاتی منتسب به بانک ها شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!