0

چالش عجیب برای نام دامنه گوگل؛ خرید گوگل به قیمت ۱۲ دلار

دسته بندی ها : حقوق نام دامنه - domain 21 مهر 1394 مدیر سایبرلا 813 بازدید

یک دانشجوی آمریکایی در ماساچوست مدعی شده که با پرداخت تنها ۱۲ دلار دامنه Google.com را خریداری کرده است. این دامنه یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین سایت‌های اینترنتی است.

به گزارش فارس به نقل از یی بابا، وی با ارسال مطلبی در سایت LinkedIn اعلام کرده که توقع داشت پس از تلاش برای خرید دامنه یاد شده پیام خطا دریافت کند. اما عملیات خرید بدون هیچ مشکلی رخ داد و در سوابق کارت اعتباری وی ثبت شد.

او سپس تیم امنیتی شرکت گوگل را از این امر آگاه کرد و خواستار دریافت جایزه ای شد که این شرکت به کاربران بابت اعلام ضعف های امنیتی خود پرداخت می کند. این دانشجو که Sanmay Ved نام دارد فارغ التحصیل کالج بیبسون در Wellesley ماساچوست است و قبلا کارمند شرکت گوگل بوده است. او تصویری را برای اثبات ادعای خود در مورد خرید دامنه Google.com هم بر روی اینترنت منتشر کرده است.

در نهایت بعد از اعلام رسمی موضوع، مالکیت وی بر این دامنه در عرض یک دقیقه لغو شد. به وی اطلاع داده شد که Google.com قبلا توسط مالک دیگری به ثبت رسیده است.

یک سخنگوی گوگل خرید دامنه Google.com به این شکل را رسما تایید کرده و به این دانشجو هم بابت شناسایی و اعلام موضوع پاداش قابل توجهی از سوی گوگل پرداخت شده است. نکته تامل برانگیز این است که دانشجوی مذکور از گوگل خواست تا پاداش نقدی یاد شده را به یک بنیاد خیریه آموزشی به نام Art of Living India Foundation اعطا کند. گوگل هم دو برابر مبلغ درنظر گرفته شده را به این بنیاد خیریه پرداخت نمود.

دامنه Google.com اولین بار در ۱۵ سپتامبر سال ۱۹۹۷ توسط بنیانگذاران گوگل به ثبت رسیده و کارشناسان معتقدند وقوع حوادثی از این دست نشانگر تداوم بی توجهی گوگل به مسائل امنیتی است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − 6 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!