0

چالش بزرگ برای نام دامنه گوگل

عجیب ترین و بزرگ ترین خرید اینترنتی که درباره آن شنیده اید چیست؟

به گزارش کلیک، این هفته گوگل اعلام کرد به مردی که برای یک دقیقه صاحب دامنه google.com شده بود شش هزار دلار بابت این اشتباه خود پرداخت کرده است. شاید از خریدی که سنمی ود در اکتبر ۲۰۱۵ انجام داد شنیده باشید.  ود در لیست دامنه های گوگل آدرس google.com را تنها با قیمت دوازده دلار دید آن را خرید. در حالی که او فقط یک دقیقه صاحب این آدرس بود اما این کار سرمایه گذاری بزرگی برای او به حساب آمد.

وقتی آقای ود صاحب این دامنه مشهور شد گوگل به سرعت مبادله را لغو و به این شخص مبلغی را پرداخت کرد اما مقدار و شرایط این پرداخت تا این هفته مشخص نبود. این هفته گوگل در بلاگ خود اعلام کرد که به آقای ود ۶۰۰۶٫۱۳ دلار پرداخت کرده است، عددی که اگر از زاویه ای دیگر به آن نگاه کنیم شبیه کلمه google به نظر می رسد. این کار قسمتی از برنامه جایزه پیدا کردن آسیب پذیری ها بوده است، برنامه ای که در آن افرادی به عنوان جستجوگران رخنه های امنیتی به دنبال اشکلاتی در سیستم گوگل می گردند. از سال ۲۰۱۰ تا کنون که این برنامه اجرا شده، گوگل ۶ میلیون دلار به افرادی در سراسر جهان پرداخت کرده است که رخنه های امنیتی را در سایت آن پیدا کرده اند.

گوگل در بلاگ خود نوشت: جایزه دادن به کسانی که رخنه های امنیتی را در گوگل پیدا می کنند برای همه سودمند است. این جایزه های مالی در ساخت سرویس هایی امن تر به ما کمک می کند.

جایزه ود بزرگ ترین پرداخت این برنامه در سال ۲۰۱۵ نبود. این عنوان به یکی از جستجوگران امنیت اندروید می رسد که ۳۷۵۰۰ دلار دریافت کرد. مورد آقای ود وقتی جالب تر می شود که بدانیم پس از اینکه او این پول را به خیریه بخشید گوگل آن را دو برابر کرد و مبلغ آن را به ۱۲۰۱۲٫۲۶ دلار رساند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − دوازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!