0

نامه های جعلی شیوع کرونا پیگیری حقوقی می‌شود

حقوق فضای مجازی, حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیگیری حقوقی این وزارتخانه درباره نامه های جعلی منتشر شده در مورد شیوع کرونا در کشور خبر داد.

کریم همتی روز چهارشنبه درباره اقدامات وزارت بهداشت در مورد نامه های جعلی منتشر شده در مورد شیوع کرونا در ایران بیان کرد: اقدامات حقوقی و پیگیری‌ها در زمینه نامه‌های جعلی منتشر شده درباره شیوع کرونا در حال انجام است.

وی ادامه داد: سایت‌هایی که این نامه‌های جعلی را ابتدا منتشر کردند شناسایی شده و در این زمینه با دستگاه‌های امنیتی نیز هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم.

معاون وزیر بهداشت درباره دلیل این اقدام گفت: به نظر می‌رسد عمده‌ترین دلیل برای انتشار این نامه‌های جعلی، تحت تاثیر قرار دادن اقدامات وزارت بهداشت است. از طرفی بحث مشارکت در انتخابات و ایجاد التهاب در جامعه نیز توسط این افراد مطرح است.

همتی اظهار کرد: این در حالیست که وزارت بهداشت هر روز درباره کرونا اطلاع رسانی می‌کند و حتی دانشجویان ایرانی که از ووهان به کشور بازگشتند نیز برای مدت ۱۴ روز در قرنطینه بودند و پس از اتمام این دوره و مراقبت‌های انجام شده، هیچ کدام از این افراد مشکلی نداشته و از قرنطینه ترخیص شدند. در نتیجه این اقدامات به نظر می‌رسد کم لطفی در حق دولت و وزارت بهداشت است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت بیان کرد: سایتی که برای اولین بار نامه جعلی اول را منتشر کرد مشخص و پیگیری حقوقی و کارهای اولیه در این زمینه انجام شده است.

در روزهای اخیر دو نامه جعلی درباره شیوع کرونا در کشور منتشر شد که مشکلات نگارشی فراوانی داشت. محتوا و ماهیت هر دو نامه منتشر شده، توسط وزارت بهداشت و وزارت کشور تکذیب شده است.

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور نیز روز گذشته (سه شنبه) در اطلاعیه‌ای با تکذیب نامه منسوب به وزیر کشور که خطاب به وزیر بهداشت جعل شده، بر پیگرد قانونی عاملاین انتشار این نامه جعلی و بازنشرکنندگان آن تاکید کرد.

همچنین قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه هفته جاری اعلام کرد: اخیرا نامه ای با امضای بنده خطاب به رئیس جمهوری در فضای مجازی منتشر شده که به دروغ مدعی مشاهده مواردی از ویروس کرونا در کشور شده، این نامه جعلی است و از طریق مراجع قانونی ناشران این نامه پیگیری می شوند.

بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت، تاکنون ویروس کرونا وارد کشور نشده و مباحث مختلف مطرح شده در این زمینه صحت ندارد.

علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز پیش از این درباره اطلاع رسانی وزارت بهداشت در صورت ابتلای فردی به ویروس کرونا در کشور گفته بود: دلیلی برای پنهان کردن ابتلای احتمالی افراد به ویروس کرونا در بازه زمانی کنونی از طرف این وزارتخانه وجود ندارد و وزارت بهداشت حاضر نیست اعتماد مردم به حوزه سلامت را با مصلحت اندیشی به دلایل مختلف معاوضه کند. از طرفی وزیر بهداشت هم اعلام کرد که اگر کسی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شود، بطور قطع اطلاع رسانی می‌شود. زیرا اعتماد مردم به حوزه سلامت بسیار زیاد است و حاضر نیستیم این اعتماد را به دلایل سیاسی و امنیتی هزینه کنیم.

منبع: ایرنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 + 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!