0

پیام “ابلاغیه قضایی” در پیام رسان واتساپ جعلی و آلوده است

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, جرایم واتساپ whatsapp 7 شهریور 1401 کارشناس سایبرلا 253 بازدید
هک و جرایم اینترنتی, امنیت اطلاعات

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از تغییر رویکرد مجرمان سایبری در ارسال پیام های جعلی ابلاغیه توسط مجرمان سایبری خبر داد.

سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: شگرد ارسال نرم افزار مخرب که پیش‌تر توسط مجرمان سایبری با هدف دسترسی به تلفن همراه کاربران و برداشت از حساب بانکی آنان با ارسال لینک آلوده از طریق پیامک صورت می‌گرفت، اکنون در پیام رسان واتساپ دام شیادان سایبری را می‌گستراند.

این مقام مسئول افزود: در اینجا مجرمان سایبری، لینک همان نرم افزارهای آلوده ای را که از طریق پیامک برای سایرین ارسال می‌کردند در دل پیام های واتساپ گنجانده و در قالب ابلاغیه های جعلی برای کاربران فضای مجازی ارسال می‌کنند.

سرهنگ احسان آنقی بیان کرد: هم وطنان در برخورد با این دسته از پیام ها نیز باید از کلیک بر روی لینک نرم افزار موجود خودداری کنند و توجه داشته باشند که با کلیک نکردن بر روی لینک های مخرب می‌توان در همان ابتدا دست مجرمان سایبری را از تلفن همراه و اطلاعات بانکی خود کوتاه کنند.

وی افزود: درصورتی که کاربران به اشتباه بر روی لینک آلوده ارسال شده در پیام رسان واتساپ کلیک کردند و نرم افزار مخرب بر روی تلفن همراه آنان نصب شد، می‌بایست در اسرع وقت تلفن همراه خود را از شبکه خارج کرده تا از انتشار قارچ گونه ی این بدافزار جلوگیری نمایند و سپس اقدام به حذف نصب نرم افزار یا بازگرداندن تلفن همراه به تنظیمات کارخانه نمایند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی در پایان بیان داشت: لینک های آلوده در هر بستری که ارسال شوند ماهیت مخرب خود را حفظ می‌کنند و بهترین راه پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی، کلیک نکردن بر روی هرگونه لینک است.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 + نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!