0

فریب پیامک های جعلی با عنوان ” ثبت نام در طرح معیشتی” را نخورید

پیامک جعلی, کلاهبرداری پیامکی, سایبرلاش

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا انتظامی کشور به شهروندان توصیه کرد: فریب پیامک های جعلی با عنوان ” ثبت نام در طرح معیشتی” را نخورند.

سرهنگ “رامین پاشایی” معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا انتظامی کشور اظهار داشت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک های جعلی با عنوان ” ثبت نام در طرح معیشتی دولت”  با ضمیمه یک لینک آلوده در پیامک ها با تشویق کاربران برای کلیک روی لینک آلوده و نصب بد افزار بر روی گوشی تلفن همراه فریب خوردگان؛ پس از ایجاد دسترسی غیرمجاز  به گوشی تلفن آنان به این شیوه کلاهبرداری می کنند.

این مقام انتظامی در تشریح شگرد جدید مجرمان سایبری در ارتکاب جرم  بیان داشت: این شیوه دقیقا همانند کلاهبرداری های قبلی با عنوان سامانه ثنا، همتا و … بوده که پس از آلوده سازی گوشی تلفن فریب خوردگان و هدایت آنان به درگاه های جعلی بانکی موسوم به فیشینگ با ارسال پیامک های جعلی و دروغین با اعتبار و شماره تلفن فریب خوردگان، اقدام به برداشت مالی غیر مجاز می نمایند .

سرهنگ پاشایی ادامه داد: با توجه به طرح جدید دولت و ابلاغیه های متعدد سازمان هدفمند سازی یارانه ها تنها سایت رسمی مراجعه متقاضیان hemayat.mcls.gov.ir معتبر بوده و هموطنان در صورت داشتن هر گونه درخواست می بایست صرفا به آدرس اعلامی که از سوی سازمان ها و خبرگزاری های معتبر اطلاع رسانی گردیده مراجعه نمایند و از کلیک بر روی سایر آدرس ها و لینک های جعلی  که می تواند امنیت سایبری آنان را تهدید نماید، خودداری کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان باید همواره آگاه باشند که هیچ سازمان، نهاد دولتی و غیر دولتی رسمی از طریق شماره تلفن های شخصی با مخاطبان ارتباط برقرار نخواهند کرد و عمدتا از طریق شماره تلفن های پوششی در قالب ماسک نسبت به ارسال پیامک های اطلاع رسانی به مخاطبان اقدام خواهد نمود و پیامک های مرتبط با طرح ذکر شده از طریق پیامک v.refah  برای متقاضیان ارسال خواهد شد.

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا انتظامی کشور از شهروندان خواست در صورت مواجهه با پیامک های جعلی که از طریق شماره تلفن های شخصی برای آنان ارسال می شود ضمن حفظ هوشیاری و عدم کلیک بر روی لینک های آلوده؛ موضوع را از طریق سایت پلیس فتا گزارش نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 + ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!