0

مراقب پیامک های جعلی تحت عنوان سامانه ثنا باشید

دسته بندی ها : کلاهبرداری پیامکی 11 اردیبهشت 1400 کارشناس سایبرلا 498 بازدید
پیامک جعلی, کلاهبرداری پیامکی, سایبرلاش

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه سایت ثنا تنها سامانه رسمی قوه قضائیه برای ارسال ابلاغیه‌ های الکترونیک به شمار می‌رود به شهروندان هشدار داد تا مراقب پیامک های جعلی کلاهبرداران با عنوان سامانه ثنا باشند.

سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا ترفند تازه کلاهبرداران و مجرمان سایبری می‌باشد و متأسفانه افراد زیادی به دلیل بی دقتی و یا بی اطلاعی، در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند.

وی افزود: مجرمان سایبری با ساخت آدرس اینترنتی جعلی به عنوان سامانه ثبت نام الکترونیک قوه‌ قضاییه (ثنا) و ارسال پیامک های ساختگی با موضوعاتی از قبیل ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و …کاربران را به درگاه های جعلی هدایت می‌کنند.

سرهنگ آنقی بیان داشت: قربانیان پس از ورود به لینک‌های ارسالی با درخواست پرداخت وجوه بسیار اندک مواجه می‌شوند و غافل از اینکه ارسال کنندگان لینک های جعلی هدفی جز دسترسی به اطلاعات بانکی شهروندان ندارند و با دستیابی به این اطلاعات، از حساب‌های بانکی شهروندان برداشت می‌کنند.

این مقام سایبری افزود: مهم‌ترین عامل زمینه‌ساز در دسترسی به اطلاعات و سوءاستفاده از اطلاعات کاربران، اعتماد بیش از حد به افراد ناشناس، پیامک‌های دریافتی و لینک‌های موجود در فضای مجازی است که باید توجه داشت که هرگونه درخواست وجه حتی با مبالغ اندک تحت عنوان سامانه ثبت‌نام الکترونیک قضایی (ثنا) یا هر عنوان دیگری جعلی بوده و منجر به بروز مشکلات خواهد شد.

منبع: پلیس فتا

پرسش و پاسخ حقوقی اینترنتی در حوزه جرایم سایبری | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده + 11 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!