0

پیامک مأمور پست، شگرد جدید کلاهبرداری سامانه ثنا

فیشینگ - هک - سرقت اطلاعات کارت بانکی - سابرلا

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به شگرد جدید کلاهبردارن به شهروندان هشدار داد: مراقب باشند اخیراً پیامکی جعلی از سوی شماره های شخصی و ناشناس تحت عنوان مأمور پست برای برخی از شهروندان ارسال شده و از آن‌ها درخواست می‌کند که برای مشاهده ابلاغیه قضایی خود وارد یک لینک ناشناس شوند.

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: با توجه به شرایط مختلف، روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی ابداع می‌شود و امروزه یکی از بیشترین شگردهای مورد استفاده کلاهبرداران ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا ترفند مورداستفاده کلاهبرداران و مجرمان سایبری می‌باشد که متأسفانه علیرغم توصیه‌های پلیس افراد زیادی به دلیل بی‌دقتی و یا دانش ناکافی، در دام این مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند.

این مقام مسئول با تأکید بر این موضوع که کلاهبرداری سامانه ثنا از نوع فیشینگ می‌باشد افزود: شهروندان باید آگاه باشند برای ثبت‌نام در سامانه ثنا باید از طریق وب سایت‌های رسمی اقدام نمایند و از ورود و ثبت‌نام در سایت‌های اینترنتی متفرقه و لینک‌های دریافتی از طریق پیامک خودداری نمایند و توجه داشته باشند که اولین قدم گرفتار شدن در دام کلاهبردارن و مجرمان سایبری، اعتماد نه به‌جا به افراد ناشناس است.

سرهنگ آنقی با اشاره به ترفند جدید مجرمان تحت عنوان ارسال پیامک سامانه ی جعلی قوه‌ی قضاییه بیان کرد: اخیراً پیامکی جعلی از سوی شماره‌های شخصی و ناشناس تحت عنوان مأمور پست برای برخی از شهروندان ارسال‌شده و از آن‌ها درخواست می‌کند که برای مشاهده ابلاغیه قضایی خود وارد یک لینک ناشناس شوند و درصورتی‌که کاربر بر روی این لینک کلیک کند، اپلیکیشنی جعلی بر روی گوشی وی نصب‌شده که ضمن سرقت اطلاعات کارت‌بانکی از طریق تلفن همراه فرد قربانی نیز شروع به ارسال همان پیامک جعلی به سایر شهروندان می‌کند.

وی افزود: کاربران به‌هیچ‌عنوان به این‌گونه پیامک‌ها اعتماد نکرده و بر روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنند و توجه داشته باشند که آدرس اصلی سامانه ابلاغ قضایی sana.adliran.ir بوده و هر آدرس دیگری جعلی خواهد بود.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!