0

پوتین دستور کنار گذاشتن نرم افزارهای مایکروسافت را صادر کرد

پوتین قصد دارد وابستگی مسکو به مایکروسافت، سیسکو سیستمز و دیگر شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار آمریکایی کاهش دهد.

به گزارش میزان به نقل از زومیت، مسکو به دنبال جایگزین مناسبی برای محصولات مایکروسافت است. در راستای پاسخ به دستور رپیس‌جمهور ولادیمیر پوتین به مقامات روسیه برای کاهش وابستگی به تکنولوژی خارجی، برنامه‌هایی برای استفاده از نرم‌افزارهای داخلی بر روی هزاران کامپیوتر روسی وجود دارد. این تصمیم در میانه افزایش تنش‌ها بین روسیه و دنیای غرب متشکل از آمریکا و اتحادیه اروپا اتخاذ شد.

بنا به گفته آرتم یرمولف (Artem Yermolaev) رئیس دپارتمان فناوری اطلاعات مسکو، این شهر قصد دارد در ابتدا اکسچنجر سرور (Exchange Server) و آت‌لوک (Outlook) را با سیستم ایمیل دولتی روس‌تلکام پی‌جی‌اس‌سی (Rostelecom PJSC) جایگزین کند. وی گفته است که مسکو ممکن است نصب نرم‌افزار جدید را به ششصدهزار کامپیوتر و سرور گسترش دهد. این نرم‌افزار محصول شرکت روسی New Cloud Technologies است. به علاوه ممکن است ویندوز و آفیس هم جایگزین شوند.

پوتین اصرار دارد که نهادهای دولتی و شرکت‌های محلی، در میان نگرانی‌هایی که در زمینه امنیت شبکه‌ها و نرم‌افزارها و قابلیت اعتماد به آن‌ها به وجود آمده است، به صورت بومی به حل مسائل خود بپردازند. زیرا پس از آن‌که روسیه، در سال ۲۰۱۴، کریمه را به خاک خود الحاق کرد، شرکت‌های آمریکایی، سرویس‌های خود را بر روی کاربران روسیه مسدود کردند. این طرح در مقابل شرکت‌هایی همچون مایکروسافت، سپ‌سی (SAP SE) و اوراکل، به اجرا گذاشته می‌شود. در این کشور، ارزش بازار نرم‌افزار، ۳ میلیارد دلار است. حکمرانِ اینترنت روسیه، جرمن کلیمنکو (German Klimenko) به منظور افزایش فشار به شرکت های غربی و کمک به شرکت‌های روسی همچون Yandex NV و Mail.ru، درخواست کرده است که مالیات بر شرکت‌های فناوری آمریکایی افزایش یابد.

وزیر ارتباطات روسیه، نیکولای نیکیفوروف (Nikolay Nikiforov) در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود:

ما می‌خواهیم پول مالیات‌دهندگان و شرکت‌های دولتی در درجه اول برای نرم‌افزارهای داخلی هزینه شود». وی همچنین اضافه کرده است که از سال ۲۰۱۷، نهادهای دولتی مشمول قانون فدرال ضد انحصار خدمات می‌شوند. دادستان عمومی و دیوان حسابرسی روسیه کنترل‌های شدیدی را بر نهادهای دولتی اعمال کرده و با سازمان‌هایی که نرم‌افزارهای داخلی را جایگزین نکنند برخورد خواهند کرد.

بر اساس اظهارات وزیر ارتباطات روسیه، نهادهای دولتی نزدیک به ۲۰ میلیارد روبل ( ۲۹۵ میلیون دلار) در سال برای خرید نرم‌افزارهای خارجی اختصاص می‌دهند. وزارت ارتباطات این کشور فهرستی از ۲۰۰۰ محصول نرم‌افزاری روسی را فراهم آورده است که شرکت‌های دولتی ملزم به استفاده از آن‌ها به جای محصولات دیگر فروشندگان جهانی هستند.

دولت مسکو در حال حاضر محصولات شرکت سیسکو سیستمز (Cisco Systems) آمریکا را جایگزین کرده است. یرمولف بیان کرده است که روسیه فناوری نرم‌افزاری دوربین‌های نظارت شهری را نیز به نرم‌افزارهای داخلی تغییر خواهد داد. بر اساس اطلاعات سایت دیجیتال راشا، شرکت رسانه‌ای دولتی Rossiya Segodnya و دولت منطقه‌ای مسکو نیز سیستم‌های پایگاه داده اوراکل را به نرم‌افزار آزاد PostgreSQL که متکی به کار برنامه‌نویسان داخلی است تغییر داده‌اند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!