0

پهپاد پستی فعلا عملیاتی نیست! مجوزها بعداً اخذ می شود

دسته بندی ها : مجوز کسب و کار - پروانه فعالیت 26 آذر 1398 مدیر سایبرلا 532 بازدید
سرویس پست پلاس, پست پهپادی, سایبرلا

با افزایش انتقادات و طرح سوالات درخصوص سورپرایز وزیر, وزارت ارتباطات اعلام کرد که هر زمان پهپاد پست وارد فاز عملیاتی شود، مجوزهای لازم نیز از دستگاه های مربوط اخذ خواهد شد.

روابط عمومی وزارت ارتباطات در پاسخ به اظهارات رئیس سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر اینکه پهپاد پست مجوز از این سازمان دریافت نکرده است، گفت: در این باره توضیحات لازم از سوی مدیرعامل شرکت پست و روابط عمومی این شرکت داده شده است.

شرکت پست اعلام کرده توانایی راه اندازی نخستین پهپاد پستی ناوگان هوایی وجود دارد و در فاز اول، فقط قرار است پهپاد در اختیار یک سری از دستگاه‌های امدادی قرار گیرد و همانند بسیاری از کشور‌ها قرار نیست در اختیار عموم مردم گذاشته شود.

روابط عمومی وزارت ارتباطات تاکید کرد: طبیعی است هر زمان قرار باشد این پهپاد وارد فاز عملیاتی شود مجوز‌های لازم اخذ می‌شود و این اقدام بدون هماهنگی با دستگاه‌های صدور مجوز انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پیشتر گفته بود که تا کنون شرکت پست برای راه اندازی سیستم پست پهپادی درخواست مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری نکرده است.

اخیرا نظارت بر فعالیت های پهپادی به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار شده است و سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه نظارت و ساماندهی پهپادها -پرنده‌های هدایت پذیر از دور- را بر عهده دارد. در همین راستا سامانه ای در سازمان هواپیمایی راه اندازی گردیده که متقاضیان  بایدبا مراجعه به این سامانه، درخواست مجوز فعالیت بدهند. سامانه مذکور در اختیار عموم مردم قرار دارد و هر فرد می تواند درخواست خود را در آن ثبت کرده و فعالیت پهپادی داشته باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!