0

پلیس فتا: تبلیغ هک تلگرام جرم است

دسته بندی ها : جرایم تلگرامی, هک نفوذ کرک 30 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 406 بازدید

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا درباره غیرقانونی بودن تبلیغات آموزش و فروش نرم افزارهای هک تلگرام در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد.

 به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علیرضا آذردرخش، رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: یکی از کاربردهایی که در فضای مجازی رشدی چشم‌گیر داشته و روزبه‌روز بیشتر می‌شود، تبلیغ در سایت‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی است. تبلیغاتی که گاهی اوقات هیچ پایه و اساسی نداشته و با اهداف کلاهبرداری در فضای مجازی منتشر می‌شوند.

وی گفت: در یکی از جدیدترین نمونه‌های تبلیغ در این فضا می‌توان به تبلیغاتی با عنوان «هک تلگرام در چند دقیقه» اشاره کرد. همان‌طور که می دانید هک و نفوذ بر اساس ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای، جرم بوده و بر اساس قانون با افراد خاطی برخورد می‌شود.

بر اساس ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای، فروش یا انتشار یا در دسترس قراردادن گذرواژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می‌کند، مرتکب جرم شده و به حبس از 91روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

سرهنگ آذردرخش یادآور شد: مسئولان پیام‌رسان تلگرام از متخصصان حوزه آی‌تی بوده و هک کردن این نرم‌افزار به این سادگی‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود؛ بنابراین تمامی این تبلیغات در جهت ترغیب کاربران و راهنمایی آنان به سایت‌های مخرب و بعضاً به‌دست آوردن کد ۵ رقمی تایید تلگرام با روش مهندسی اجتماعی است.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در توصیه به کاربران تلگرام گفت: برای در امان ماندن از شگرد افراد شیاد به‌صورت دوره‌ای با مراجعه به مسیر seting/privacy/active نسبت به بررسی دسترسی از سایر دستگاه ها به تلگرام خود اقدام و درصورت مشاهده دسترسی ضمن تهیه تصویر (پرینت اسکرین) از مشخصات خود، ip و مدل سیستم نفوذگر نسبت به حذف آن اقدام کنید.

سرهنگ آذردرخش در توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: هموطنان عزیز دقت کنند که این پیام‌ها عمدتاً در جهت سرقت اطلاعات کاربری و یا برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی قربانیان ارسال شده، بنابراین به این‌گونه پیام‌ها توجه نکنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده + 18 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!