0

پلیس راهور نگران تجمیع اطلاعات خودروها در اپلیکیشن ها

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, پرداخت الکترونیک 19 اردیبهشت 1400 کارشناس سایبرلا 450 بازدید
امنیت اطلاعات, افتا, امنیت شبکه

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: تجمیع اطلاعات شخصی و محرمانه هموطنان مثل کد ملی، شماره تلفن و پلاک، شماره حساب ها و کد محرمانه vin خودروها در سامانه های پرداخت الکترونیک موجب نگرانی پلیس از بابت سوء استفاده های احتمالی و نقض حریم شخصی هموطنان است.

سرهنگ رمضانی در گفتگو با بخش پیگیری شبکه خبر با بیان این مطلب افزود: کد vin خودرو‌ها محرمانه و اختصاصی و تنها در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی و مالک خودروست که جمع آوری آن در سرویس ها و سامانه های پرداخت موبایلی (آسان پرداخت ها) می‌تواند تبعات و تهدیداتی را در آینده متوجه هموطنان کند.

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: کد vin شش شاخصه اصلی مالکیت و نوع خودرو را مشخص می‌کند و ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

سرهنگ رمضانی افزود: باید مراجع ذیربط سقف و میزانی برای ارائه اطلاعات به این سامانه‌ها و سرویس‌های پرداخت معین کنند و ارائه اطلاعات به این سامانه‌های پرداخت الکترونیک را نظام‌مند کنند.

او گفت: معاونت حقوقی پلس راهور ناجا شکایت رسمی خود را در این خصوص به مراجع قضایی ارائه خواهد داد، اما خود مردم هم باید نسبت به این موضوع حساس و محتاط باشند و در دادن اطلاعاتشان خیلی باز عمل نکنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت + 9 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!