0

پروژه‌های 10 میلیاردی کره جنوبی به مرحله قرارداد نرسید

دسته بندی ها : فضای مجازی 17 مرداد 1395 مدیر سایبرلا 404 بازدید

در آخرین سفر رییس جمهور کره جنوبی قرار بر این بوده 10 میلیارد پروژه اجرایی شود، اما به گفته معاون آب و آبفای وزارت نیرو تاکنون هیچ تفاهم‌نامه‌ای منجر به قرارداد اجرایی نشده است.

ایسنا: رحیم میدانی امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه در زمینه‌ی تامین آب، مدیریت فاضلاب با رویکرد محیط زیست در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت فعالیت ایران با کره جنوبی در حوزه نیرو گفت: تاکنون هیچ‌گونه قراردادی با زمان و سرمایه مشخص با شرکت‌های کره‌ای مبادله نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر درصدد برداشتن گام‌های اولین هستیم و اگر نرخ تسهیلات بالای دو درصد باشد، باید از طریق مناقصه آنها را واگذار کنیم، اما گفتنی است که تاکنون هیچ فاینانسی مصوب نشده است.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو تصریح کرد: امسال با سه تفاهم‌نامه که امروز با کره جنوبی در سطح وزراء و مدیران ارشد دو کشور به امضاء رسید، در مجموع هفت یادداشت تفاهم بین ایران و کره جنوبی در زمینه‌ی وزارت نیرو به امضاء رسیدند.

به گفته میدانی کشور کره جنوبی در زمینه فناوری‌های زیست محیطی، مدیریت آب و فاضلاب تجربیات ارزشمندی دارد و با توجه به این‌که ایران در زمینه سرمایه‌گذاری آب و فاضلاب فرصت‌های بسیار خوبی دارد آموزش نیروی انسانی نکته بسیار مهمی تلقی می‌شود که در این خصوص می‌توان از تجربیات این کشور استفاده کرد.

وی با مهم‌ دانستن مساله محیط زیست در کشور، گفت: محیط زیست یک مساله بسیار مهم برای تمام کشورهای جهان است که می‌تواند برای ارتقاء سطح محیط زیست کشورها تجربیات را به یکدیگر انتقال داد.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو تصریح کرد: در کنار این مساله پروژه‌های مهمی از جمله کاهش هدررفت آب به عنوان پایلوت در بوشهر با سرمایه‌گذاری کره جنوبی صحبت شده است، علاوه بر این سرمایه‌گذاران کره جنوبی می‌توانند به صورت خودگردان نیز پروژه‌هایی را در ایران اجرایی کنند.

میدانی با بیان این‌که به شرطی که اجرای پروژه‌های خودگردان از محل درآمد خود پروژه به سرمایه‌گذار برگردد هیچ مانعی وجود ندارد، اظهار کرد: اما این در حالی است که برخی از این سرمایه‌گذاری‌ها باید بازپرداخت شود و با توجه به این‌که بازپرداخت به عهده دولت است با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

وی با بیان این‌که امید می‌رود این تفاهم برای زمینه‌های فناوری و سیاست‌گذاری آب و محیط زیست و همچنین استفاده از پساب در تامین نیازهای مختلف موثر باشد، بیان کرد: براساس صحبت‌های صورت گرفته قرار است که کمیته فنی مشترک با هدف تبادل تجربیات تشکیل شود.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌هایی همچون کارون 2 و بختیاری که قرار بود با کمک کره جنوبی عملیاتی شود، ادامه داد: پروژه‌هایی که قرار است از منابع عمومی دولت پرداخت شود معمولا مراحل طولانی‌تری دارد به‌طوری که باید مصوبات شورای عالی اقتصاد را اخذ کند.

میدانی با بیان این‌که پروژه‌هایی که دارای وام کم‌بهره هستند می‌توانند تسهیلات زیر دو درصد را در اختیار ما قرار دهند در این صورت مجوز دارند که با پیوست فناوری و با استفاده از حداکثر توان ساخت داخل خارج از فرآیند مناقصه نیز قرارداد ببندیم، اما پروژه‌هایی که بالای دو درصد باشد الزاما باید از طریق مناقصه برگزار شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!