0

کلاهبرداری پیامکی با عنوان "قطع یارانه" و جعل درگاه بانکی

پلیس فتای خراسان رضوی در خصوص دریافت پیامک های انبوه و فریبنده تحت عنوان قطع رایانه هشدار داد.

پلیس فتا: رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: عده ای از افراد سودجوء با ارسال پیامک تحت عنوان “یارانه شما قطع می شود” شهروندان را برای کلاهبرداری به سایت های جعلی کشانده و با دستبرد با اطلاعات بانکی آنها به صورت اینترنتی به حساب آنان دستبرد می زنند.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: این مجرمان با ارسال پیامک و گاهاً با تماس تلفنی عنوان می کنند با توجه به اطلاعات مالی و درآمدتان بزودی یارانه شما قطع می شود و اگر فکر می کنید که اطلاعات ثبت شده در سیستم درست نیست به سایت معرفی شده مراجعه کرده و اطلاعات کامل خود را وارد کنید.

وی ادامه داد: در این روش کلاهبردار از طعمه خود را به وب سایت جعلی که شبیه درگاه های بانکی است، هدایت کرده و از او می خواهد اطلاعات حساب بانکی خود از قبیل شماره کارت، رمز دوم و سایر پارامترهای خرید اینترنتی را دراین سایت تقلبی وارد کنند در نهایت فرد کلاهبردار به مشخصات دارنده حساب دسترسی پیدا کرده و حساب طعمه خودرا بلافاصله خالی می کند.

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: این وب سایت جعلی با سوء استفاده از آرم و نشان برخی بانک ها و عنوان جعلی “‌سازمان یارانه ها” سعی در سرقت اطلاعات بانکی قربانیان خود دارد و هدف از راه اندازی آن، صرفاً برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد است.

وی اظهار داشت: این وب سایت های جعلی هیچ گونه مجوز معتبری از مراجع قانونی نداشته و صرفاً با سوءاستفاده از عنوان انصراف و قطع یارانه ها اطلاعات بانکی کاربران را سرقت می کند و با بررسی فنی این وب سایت جعلی متوجه خواهید شد که هیچ گونه اطلاعات هویتی از صاحب سایت وجود نداشته و سرور میزبانی سایت در خارج از کشور است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی تاکید کرد: قطعاً در صورتی که شما مشمول دریافت یارانه نشوید و بخواهید اعتراض کنید ساز و کار آن تعریف شده است و اگر قرار باشد از طریق سایت اعتراض خود را ثبت کنید به هیچ عنوان از شما شماره حساب، شماره کارت، رمز اول و دوم کارت، تاریخ انقضاء کارت و… خواسته نمی شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!