0

دفاع وزیر ارتباطات از مقایسه سرعت اینترنت ایران با عراق و افغانستان

وزیر ارتباطات گفت: با اجرای فیلترینگ هوشمند، درصد استفاده از فیلترشکن از ۱۵ درصد به ۵ درصد و درصد بازدید صفحات مستهجن از ۵ درصد به یک درصد در میان کاربران رسید.

به گزارش مهر، محمود واعظی امروز در صحن علنی مجلس با اعلام گزارش عملکرد وزارت ارتباطات در مجلس دهم، اظهار داشت: در ۳ سال گذشته با اجرای فیلترینگ هوشمند تلاش فنی بسیاری صورت گرفت به نحوی که اگر در سال ۹۲ درصد دسترسی به شبکه های فیلترشده برای کاربران ۵ درصد بوده هم اکنون این شبکه ها به نیم درصد رسیده است.

وی گفت: استفاده از فیلترشکن در کشور کاهش یافته و از ۱۵ درصد در سال ۹۲ به ۵ درصد کاهش پیدا کرده است. درهمین حال بازدید از صفحات مستهجن از ۵ درصد به یک درصد کاهش یافته است.

واعظی تاکید کرد: پروژه فیلترینگ هوشمند با همکاری مراکز دانش بنیان و دانشگاهی در حال انجام است و برای آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

واعظی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه سرعت اینترنت ایران از عراق و افغانستان پایین تر است، این موضوع را رد کرد و گفت: بنده به شخصه به عراق سفر کرده ایم و این را قبول ندارم که سرعت اینترنت آنها بهتر از ایران است. لااقل در مقایسه با شهرهای بزرگ ایران این موضوع درست نیست. مگر اینکه این سرعت را بخواهیم با مناطق دورافتاده و کم جمعیت ایران مقایسه کنیم.

وی در مورد گرانی اینترنت در ایران نیز تاکید کرد: طبق اعلام اتحادیه جهانی مخابرات، هزینه اینترنت در ایران از معدل دنیا پایین تر است، با این حال ما هفته گذشته مصوبه ای را ابلاغ کردیم که قیمت اینترنت موبایل را برای کاربران ۲۰ درصد و اینترنت ثابت را بین ۱۸ تا ۳۰ درصد با توجه به میزان مصرف پهنای باند، کاهش می دهد. در همین حال در صورت استفاده از پهنای باند داخلی، این قیمتها به مراتب ارزانتر خواهد شد.

واعظی بر لزوم کاهش شکاف دیجیتالی در استانها تاکید کرد و گفت: امیدواریم تا پایان دولت، ۳۵ هزار روستا به اینترنت مجهز شوند. در همین حال تلاش داریم همزمان با افزایش تجهیز اینترنت، سرعت و کیفیت این خدمت نیز در روستاها افزایش یابد.

وی در مورد وجود مشکلات در آنتن دهی موبایل در مرزهای کشور گفت: این موضوع را قبول داریم و حدود ۲ سال است که در نقاط مرزنشین با کشورهای همسایه پروتکلی امضا کرده ایم تا بتوانیم در این مناطق، مزاحمتهای فرکانسی و تداخل فرکانس را کاهش دهیم که این موضوع تنها مربوط به کشور ما نیست.

واعظی در پاسخ به سوال نمایندگان، پیگیری تخلفات مربوط به فضای مجازی را وظیفه وزارت ارتباطات ندانست و گفت: پلیس فتا و قوه قضاییه باید تخلفات فضای مجازی را مانند تمام اتفاقات فضای واقعی، مورد رسیدگی قرار دهد.

وی گفت: پیوست فرهنگی فضای مجازی در دستور کار شورای عالی فضای مجازی است و ما نیز به دنبال آن هستیم که این موضوع زودتر انجام شود. در این راستا ۲۰۰ میلیارد تومان برای سالم سازی فضای مجازی تاکنون هزینه کرده ایم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!